کتاب تقسیم کار ملی زیست فناوری نگاشته شد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از معاونت علمی و فناوری، طرح تقسیم کار ملی حوزه زیست‌فناوری با هدف هماهنگ‌سازی و افزایش بهره‌وری از ظرفیت‌های زیستی کشور و تعیین اولویت‌های تحقیقاتی انجام شده، در ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نهایی شده و در حال پیگیری است تا با کمک سازمان برنامه و بودجه اجرایی شود.

یکی از آفات امروز حوزه علم و فناوری، غلبه تمرکزگرایی در حوزه پژوهش است که برنامه‌ریزی توسعه در کشور را مختل کرده است. تقسیم کار هدفمند ملی می‌تواند با رویکرد توزیع مسائل، متناسب با توان و مهندسی چیدمان منظم از توان متناسب با اقلیم، جمعیت و جغرافیا کمک کند تا فعالیت‌ها با بالاترین بهره‌وری انجام شود.

در همین راستا یکی از نهادهایی که در کنار ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ایستاده است تا این برنامه به شکلی کاربردی و به شکلی درست اجرایی شود، صندوق نوآوری و شکوفایی است. چون یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح نزدیک کردن دانشگاه‌ها به صنعت است و این صندوق نیز سال‌ها است در این حوزه اقدامات مؤثری داشته است.

بر همین اساس مقرر شده است که کتاب تقسیم کار ملی زیست فناوری برای معرفی مأموریت و رسالت دانشگاه‌ها، به صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه شود تا با کمک این نهاد، بین شرکت‌هایی با فعالیت متناظر، ارتباط مناسب برقرار شود.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.