«متولد ایران» سومین جشنوارهی کافهبازار در حمایت از تولیدات ایرانی در صنعت موبایل است که امسال با شعار «خوشنام و نشان، متولد ایران» با تمرکز بر محصولات پررونق ایرانی از ۱۳ تا ۱۹ شهریورماه جاری برگزار میشود.
در این مدت، صفحه اول بازار فقط به برنامهها و بازیهای ایرانی اختصاص داده میشود و محصولات برتر ایرانی در معرض دید نزدیک به ۴۰ میلیون کاربر کافهبازار قرار میگیرند.
هدف از جشنواره متولد ایران، ارزشآفرینی و حمایت از تولید ملی، حمایت از ایده و خلاقیت و ایجاد اعتماد به محصول ایرانی است.
نیلوفر امینی، مدیر برگزاری جشنواره، در این باره میگوید: «ما در سومین سال برگزاری متولد ایران قصد داریم بار دیگر نشان بدهیم که برنامهها و بازیهای موبایل ایرانی از کیفیت بالایی برخوردارند و خدماتی که ارائه میدهند قابل اعتماد است. رونق این برنامهها و بازیها، نشاندهندهی اعتماد عمومی به آنهاست.»
دعوت به مشارکت کاربران و توسعهدهندگان
کاربران در شبکههای اجتماعی تجربهها و خاطرات دلنشین استفاده از محصولات ایرانی را با هشتگ #متولدایران به اشتراک خواهند گذاشت و در پایان رویداد، محصولات ایرانی که بیش از همه با این هشتگ مورد اشاره قرار گرفته باشند، در بازار معرفی خواهند شد.
همچنین همهی توسعهدهندگانی که در این رویداد مشارکت کنند و از کاربران خود بخواهند تا در طول این یک هفته با استفاده از هشتگ #متولدایران تجربههای خوب خود را در شبکههای اجتماعی منتشر کنند، پس از پایان کمپین در صفحه ویژهای در بازار مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
از روز سهشنبه، بازی «آمیرزا» نیز بخش ویژهای را به بازیهای متولد ایران اختصاص میدهد که در آن، کاربران میتوانند از لابهلای حروف به هم ریخته، نام تعدادی از برنامهها و بازیهای خوب ایرانی را پیدا کنند و در پایان، برای کاربرانی که طی هفت روز، همهی مراحل بازی را پشت سر بگذارند، به قید قرعه جوایزی اهدا میشود.
در متولد ایران سال پیش چه گذشت؟
سال گذشته بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نصب جدید در جشنوارهی متولد ایران نصیب بازیها و برنامههای ایرانی شد، بیش از ۲۰۰ برنامه و بازی برگزیدهی ایرانی، معرفی و برجسته شدند.
همچنین با حمایت توسعهدهندگان و همراهی گسترده آنها با این جشنواره، متولد ایران در شبکههای اجتماعی نیز با استقبال کاربران مواجه شد. بیش از ۲۰۰۰ پست با هشتگ #متولدایران تولید شد و کاربران شبکههای اجتماعی محبوبترین بازیها و برنامههای ایرانی را معرفی کردند.