رضایت نسبی دانشجویان از "سامانه سجاد"

سعید حبیبا، رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی با اشاره به فعالیتهای گسترده این سازمان در ارائه خدمت به دانشجویان اظهار داشت: این سازمان، طیف گسترده‌ای از اقدامات و خدمات را برای دانشجویان انجام می‌دهد. مراجعه‌کنندگان سازمان امور دانشجویان را عمدتا دانش‌آموختگان، دانشجویان خارجی و دانشجویان ایرانی تشکیل می‌دهند. دانشجویان دکتری و افرادی که قرار است برای فرصت مطالعاتی 6 ماهه به خارج از کشور روند و یا قرار است لغو تعهد داشته باشند یا دانشجویانی که بعضا دارای مشکلاتی در حوزه‌های مختلف بوده و مشمول کمسیون خاص شدند یا دانشجویان خارجی که نیاز به تمدید اقامت دارند نیز به این سازمان مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به تمهیدات این سازمان برای ارتقای ارائه کیفیت و خدمات به مراجعه‌کنندگان در دوره جدید، سامانه سپاری را یکی از اقدامات موثر این سازمان، طی سالهای اخیر برشمرد و خاطرنشان کرد: به دلیل خدمات متنوع مراجعات به سازمان امور دانشجویان زیاد است و به همین دلیل از سالها پیش موضوع سامانه سپاری به صورت جدی مد نظر قرار گرفت. بر این اساس بسیاری از موارد به مراجعه حضوری به سازمان نیاز ندارد.

حبیبا با اشاره به عملکرد سامانه سجاد و میزان رضایت دانشجویان از این سامانه ادامه داد: سامانه سجاد به دلیل اینکه کارهای متعدد و متنوعی بر عهده آن سپرده شده است از سال گذشته تقویت شده است. طبق گزارش‌هایی که اخیرا جمع‌آوری کردیم این سامانه امروز بسیار روان است و امیدواریم روان‌تر هم شود و به مراجعه‌کنندگان خدمات بهتری ارائه دهد. 

وی با بیان اینکه بسیاری از فرایندها و امور به مراجعه حضوری به سازمان نیاز ندارد و تنها با گذاشتن یک پیام در سامانه‌های معرفی شده می‌توان موارد را پیگیری کرد،گفت: ما کارکنان و مدیران خود را موظف کردیم حداکثر تا 24 ساعت بعد از گذاشتن پیام از سوی مخاطبان به درخواستهای وارد شده، پاسخ داده شود. این مدل از کار و پیگیری موارد، مستند است. اگر کوتاهی رخ دهد، قابل پیگیری است اما تماس تلفنی و پیگیری تلفنی قابل استناد نیست. دانشجویان و دانش آموختگان عزیز چنانچه کاستی‌هایی را در این بخش‌ها دیدند حتما به ما اعلام کنند تا دنبال کنیم.

 

حبیبا با اشاره به کندی دانشگاهها در ارائه پاسخ به کارشناسان سازمان و درخواست‌های دانشجویان تاکید کرد: ما این موارد را به خصوص در ایامی که دانشگاهها با تعطیلات پیش‌بینی نشده مواجه می‌شوند منکر نمی‌شویم ولی در نشستهای متعدد با روسای دانشگاهها و معاونان امور دانشجویی تاکید ما به دانشگاهها، تسریع در کار دانشجویان و سامانه سپاری امور است. 

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.