به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه که در این پروژه اهمیت دارد این است که همه عملیات مهندسی و ساخت این بخش از آزادراه توسط مهندسان ایرانی انجام شده است.
وی افزود: در باند شرقی قطعه دوم آزادراه تهران-شمال جاده مشاهده نمیشود و هر آنچه که به چشم میخورد پل و تونل است که این مدل پیچیدگی و سختی کار را به وضوح به نمایش می گذارد.
دهقان خاطرنشان کرد: مجموعه کار در باند شرقی قطعه دوم آزادراه با برنامه ریزی در یک سال گذشته انجام شد. در انجام کار چند نکته از جمله استانداردها و رعایت نکات ایمنی را در این پروژه مد نظر قرار دادیم.
وی ادامه داد: رعایت استانداردهای زیست محیطی یکی از نکات مهم است؛ آنچه که در اجرای این پروژه مد نظرداشتیم این بود که پوششهای گیاهی و زیستبومهای جانوری منطقه نباید آسیب ببیند و اگر آسیبی به این بخش وارد می شود باید حداقلی باشد.
رئیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: موضوع مهم بعدی برای ما در اجرای پروژه سرعت در کار است. در اجرای این پروژه شاهد همکاری خوب دولت و وزارت راه و شهرسازی بودهایم و البته سازمان محیط زیست هم سعی میکند تا با ما در این پروژه همکاری داشته باشد.
وی افزود: اگر همه ما با هم همراه باشیم و مسیری را که در یک سال و اندی پیش پیمودهایم را ادامه دهیم میتوانیم امیدوار باشیم پروژه آزادراه تهران-شمال در مدت زمانی کمتر از پنج سال آینده به بهره برداری برسد.
وی یادآور شد: برای تکمیل پروژه آزادراه باید تجهیزات جدیدی را وارد کار کنیم چرا که ادامه مسیر در قطعه سوم نیز بیشتر پل و تونل است.در اجرای قطعه سوم آزادراه با مسائل دیگری همچون پیچیدگی زمینی که قرار است پروژه در آن مناطق اجرا شود مواجه هستیم و باید خودمان را آماده کنیم که از عهده رفع مشکلات در اجرای پروژه در ادامه مسیر برآییم.
وی افزود: باند شرقی قطعه دوم آزادراه در نیمه دوم شهریورماه به بهره برداری خواهد رسید و امکان تردد از آن فراهم خواهد شد. با افتتاح باند شرقی قطعه دوم آزادراه هم زمان و هم مسیر کوتاه میشود و هم ایمنی افزایش می یابد و با توجه به جذابیت های موجود در راه، مسیر یک مسیر تفریحی محسوب میشود.
رئیس بنیاد مستضعفان گفت:: با هوشمندسازی آزادراه، میزان تصادفات در مسیر تقریبا به صفر میرسد و در بحث اشتغالزایی در اجرای این پروژه به طور متوسط سه هزار نفر مشغول به کار هستند.
وی افزود: پروژه آزادراه تهران-شمال یک پروژه مشترک بین وزارت راه و بنیاد مستضعفان است که اجرای کار توسط بنیاد به پیمانکاران سپرده می شود.
وی با بیان اینکه قرار بود تا کار اجرای قطعه سوم آزادراه از ابتدای سال جدید آغاز شود و پیمانکاران آن نیز مشخص شده اند، اضافه کرد: قطعه سوم آزادراه از نظر فنی و اجرا از پیچیدگیهایی بسیاری برخوردار است و ملاحظات زیست محیطی نیز کار را به تأخیر انداخته که با حل آنها اجرای پروژه در قطعه سوم آغاز خواهد شد.
وی افزود: هیچ پیمانکار خارجی در اجرای قطعه سوم آزادراه مشارکت ندارد و کار توسط مهندسین ایرانی انجام خواهد شد.
دهقان خاطرنشان کرد: در مورد عوارض آزادراه باید هماهنگیهای لازم در این باره بین بنیاد و وزارت راه انجام شود اما اگر عوارض آزادراه تنها هزینه های بهره برداری و نگهداری آن را تأمین کند ما راضی هستیم.
انتهای پیام/