انتقاد وزیر از سامانه شکایات وزارت ارتباطات/ سامانه 195 مورد بازنگری قرار می‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، سامانه 195 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یک سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. این سامانه به منظور افزایش رضایتمندی کاربران و رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه‌های مختلف مانند تلفن ثابت، تلفن همراه، اینترنت، خدمات پستی و ... راه‌اندازی شد.

کاربردهای سامانه 195:

1. ثبت شکایات: کاربران می‌توانند شکایات خود را در مورد خدمات مختلف حوزه ICT از طریق وب‌سایت یا تماس با شماره 195 ثبت کنند.

2. پیگیری شکایات: پس از ثبت شکایت، کاربران می‌توانند با استفاده از کد پیگیری، وضعیت شکایت خود را پیگیری کنند.

3. افزایش رضایت کاربران: با رسیدگی به شکایات و ارائه راهکار، سامانه 195 به دنبال افزایش رضایتمندی کاربران از خدمات ICT است.

4. نظارت بر عملکرد اپراتورها: این سامانه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کمک می‌کند تا بر عملکرد اپراتورهای مختلف نظارت داشته باشد.

با وجود اینکه قرار بود این سامانه بستری سریع برای پیگیری شکایت کاربران در حوزه ارتباطات باشد، به گفته وزیر ارتباطات سامانه 195 نتوانسته است انتظارات را برآورده کند.

سامانه 195 باید مورد بازنگری کلی قرار بگیرد

سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تجربه خودش در استفاده از سامانه ثبت شکایات این وزارتخانه گفت: من چندین بار سامانه 195 را چک و بررسی کردم و مشاهده کردم از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.

وی افزود: بنابراین زمانی که مردم به این سامانه مراجعه و ثبت شکایت می کنند؛ بلوغ آن به میزانی نیست که مردم انتظار داشته باشند. بنابراین این سامانه کلاً بازنگری شده و سامانه ای خواهد بود که مردم با یک نگاه متوجه شوند وضعیت اپراتورها و شکایت از آنها به چه صورتی است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.