محمودزاده: پژوهش‌ها باید در مسیر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد

به گزارش پایگاه خبری خبر آنی، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، با اشاره به نقش ارزنده پژوهش در راستای پیشرفت و توسعه نظام عالی تعلیم و تربیت کشور، گفت: در دنیای امروز که سرعت علم و فناوری از شتاب بسیار بالایی برخوردار است، پژوهش‌ها می‌تواند در بهبود فرآیندها بسیار مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از نتایج و کاربست پژوهش‌ها در ارتقای کیفیت برنامه‌ها بسیار موثر است‌، اظهار کرد: کارهای پژوهشی در جلوگیری از هدر رفت منابع بسیار مؤثر است و اگر قبل از هر برنامه عملیاتی پیرامون فرایندهای آن پژوهش‌های لازم صورت گرفته باشد، بسیاری از هزینه‌ها مدیریت می‌شود.

محمودزاده با تاکید بر اینکه پژوهش‌ها باید در مسیر اسناد بالادستی و نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، باشد، تصریح کرد: استفاده از افراد متخصص، خبره و کارشناس در بررسی پژوهش‌ها بسیار ضروری است و پژوهش‌ها باید حتماً بر پایه‌های علمی، جمع‌آوری داده‌ها و مبتنی بر تحلیل بوده و کاملاً قابل استناد باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: قرار گرفتن دانش آموزان در مسیر پژوهش و ریل گذاری در این حوزه بسیار قابل توجه است و چه خوب است که دانش‌آموزانی پژوهش محور تربیت کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش عدالت تربیتی و تاکید آن در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: اگر منطبق بر نقشه راه حرکت کنیم قطعاً زودتر به هدف نزدیک خواهیم شد، چرا که نقشه راه بر مبنای داده‌های پژوهشی طراحی و عملیاتی گردیده است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.