به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، محمد مهدی ناصحی؛ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: این سازمان در بازه زمانی 12 روزه جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی به کشور از 23 خرداد تا 4 تیر 1404 موفق به ارائه بیش از 3 میلیون خدمت سلامت سرپایی شده است.
وی گفت: در شرایطی که کشور با موقعیتی کم نظیر و اضطراری روبرو بود، سازمان بیمه سلامت ایران توانست با عملکردی منسجم، سریع و هدفمند، به یکی از الگوهای تابآوری و تداوم خدمت در نظام سلامت کشور تبدیل شود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: آمارها نشان میدهد که از تاریخ 23 خرداد تا 4 تیر ماه 1404، بیش از 3 میلیون خدمت سلامت سرپایی از طریق بیش از 29 هزار مرکز فعال درمانی و تشخیصی در کشور به بیمهشدگان ارائه شده است. این خدمات که در شرایط عادی نیز گسترده به شمار میرود، شامل نسخههای دارویی، آزمایش، تصویربرداری، فیزیوتراپی و خدمات مطبی است. علاوه بر آن پوشش خدمات بیمهای مربوط به بستری نیز در سراسر کشور بدون وقفه در جریان بود.
وی درباره اقدامات نظارتی این سازمان اظهار کرد: در همین بازه، بیش از 240 مرکز حساس سلامت توسط تیمهای نظارت و ارزشیابی سازمان در استانها مورد پایش میدانی قرار گرفت. مدیرعامل سازمان و مدیران ارشد نیز با حضور در خط مقدم ارائه خدمات، ضمن نظارت مستقیم، پیام اعتماد و حمایت سازمان را به نیروهای مستقر در استانها منتقل کردند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به خدمات پاسخگویی و درگاههای غیر حضوری این سازمان بیان کرد: از نخستین ساعات بحران، زیر ساختهای پاسخگویی 24 ساعته سازمان در سامانه 1666 و سایر درگاههای غیر حضوری، با آمادگی کامل به کار خود ادامه دادند. تنها در بازهای کوتاه، بیش از 23 هزار درخواست مردمی از طریق تلفن، چت آنلاین، درگاه مجازی و سامانه دریافت و پاسخ داده شد. این در حالی است که طبق دستورالعملهای پدافند غیرعامل، پاسخگویی به صورت موازی در دو مرکز تهران و شیراز برنامهریزی شده بود؛ با تعطیلی مرکز تهران، شیراز بهخوبی بار خدمت را بر دوش گرفت.
ناصحی گفت: با وجود فشار مضاعف بر شبکه تأمین مالی، سازمان بیمه سلامت توانست با پیگیری مجدانه، منابع مالی دریافتی از خزانه دولت را به سرعت بین مراکز درمانی توزیع نماید. این اقدام در شرایطی انجام شد که بسیاری از بیمهشدگان و بیماران خاص نیازمند خدمات فوری بودند و سازمان با حداکثر ظرفیت، تمامی مصدومان حادثه اخیر را نیز پذیرش نمود.
وی گفت: در همین راستا، تسهیلات ویژهای برای تمدید خودکار پوشش بیمهای گروههای آسیبپذیر همچون روستاییان، دهکهای پایین درآمدی و کارکنان دولت فراهم شد، تا اطمینان حاصل شود که هیچ فردی به دلیل اتمام اعتبار بیمهای، از خدمات سلامت محروم نشود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: واحدهای مختلف سازمان با همدلی کامل و ارتباط فوری از طریق سامانههای داخلی و فضای مجازی ایمن، خدمات خود را بدون وقفه ادامه دادند. همچنین محتوای آموزشی و اطلاعرسانی گستردهای تولید شد که از طریق رسانهها و مرکز تماس 1666 در دسترس عموم مردم قرار گرفت.
ناصحی تأکید کرد: سازمان بیمه سلامت ایران در شرایطی دشوار، با تکیه بر منابع انسانی توانمند، سامانههای دیجیتال داخلی، مدیریت سریع و تصمیمسازی هوشمند، با عملکردی پیوسته و دقیق توانست اعتماد عمومی را تقویت کرده و خدمات حیاتی سلامت را بدون خلل به بیمهشدگان در سراسر کشور ارائه دهد. این تجربه که بار دیگر اثبات کرد سلامت مردم، در هر شرایطی، غیر قابل تعلیق است، الگویی قابل استناد برای تابآوری نظام سلامت در شرایط آینده خواهد بود.
انتهای پیام/