به گزارش پایگاه خبری خبر آنی، نتایج ارزیابی دوره یازدهم پایش کیفیت خدمات الکترونیکی، درگاهها و پرتالهای دستگاههای اجرایی کشور اعلام شد. براساس این ارزیابی، کمیته امداد از میان ۱۶۸ دستگاه که در این دوره مورد بررسی قرار گرفتند، رتبه دوم را به خود اختصاص داد.
شاخصهایی مانند کاربرمحور، شفافیت در ارائه خدمات، یکپارچگی و هوشمندی و مشارکت مردمی در ارزیابی دستگاهها مورد توجه قرار گرفته است. در ارزیابی دوره دوازدهم، برای نخستینبار تحلیل تفصیلی شاخصهای کلیدی به صورت دقیق و مبتنی بر دادههای وزنی و تأثیر سازمانی انجام شده است.
همچنین ۱۵ شاخص مؤثر که ۴۰ درصد از امتیاز کل هر دستگاه را تشکیل میدهند، شناسایی شدهاند و سه شاخص با میانگین کشوری پایین و وزن بالا نیز بهعنوان اولویت اصلی برای بهبود در دستگاهها تعیین شدهاند.
در این دوره، دو شاخص جدید نیز «تحول رقومی و طرحهای پیشران» و «تدوین برنامه دستگاهها برای بهرهوری انرژی» به مجموعه شاخصها اضافه شد. هدف اصلی این ارزیابیها، ارتقای کیفی خدمات دولت الکترونیکی و تسهیل تعامل مردم با دستگاههای اجرایی کشور است.