«آریا خمسه» معاون فروش و بازاریابی شرکت دانشبنیان پارستک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی درباره جزئیات پروژه تولید سمعک هوشمند دیجیتال ایرانی شرکت فنا کرج، اظهار کرد: سمعک به عنوان یک فناوری در اختیار کمتر از 10 کشور جهان، از جمله دو کشور در آمریکای شمالی و کشورهای اروپایی، قرار دارد.
وی گفت: نکته مهم این است که این تکنولوژی خاص و منحصر به فرد است و تولید آن به بقیه کشورها داده نشده است. کسانی که تولید اولیه این فناوری را انجام دادند، هنوز در هیچ کشوری اجازه تولید داخلی را ندارند.
وی ادامه داد: ما با تجربه چهل ساله در حوزه محصولات شنوایی، در پنج سال گذشته به عنوان یک شرکت دانشبنیان و نوآور تحقیقات گستردهای را انجام دادیم تا بتوانیم سمعک هوشمند را در داخل کشور تولید کنیم. متأسفانه به دلیل عدم حمایتهای لازم در واردات ابزارهای دقیق اولیه برای استانداردسازی این فناوری، زمان زیادی صرف شد.
خمسه خاطرنشان کرد: در حال حاضر، با بهرهگیری از نیروهای متخصص، دانشجویان دانشگاههای معتبر و تیم تحقیقاتی داخلی، توانستهایم بخش عمدهای از نرمافزار و بخشهایی از سختافزار سمعک را در ایران تولید کنیم؛ البته بخشی از سختافزار هنوز وارداتی است. مزیت اصلی محصول ما این است که تمامی آپشنها و قابلیتهایی که در سمعکهای پیشرفته در کشورهای اروپایی وجود دارد، در این محصول لحاظ شده و کار به صورت انبوه در داخل کشور انجام میشود.
وی افزود: این شیوه تولید، علاوه بر کاهش ارزبری، امکان بهرهمندی از ارز ترجیحی را فراهم میکند و ما انتظار داریم در سال اول، بتوانیم 20 درصد نیاز بازار داخلی را کاهش دهیم و وابستگی وارداتیها را کم کنیم. این صنعت به نحوی است که پس از مراجعه فرد به متخصص شنواییشناس جهت تجویز سمعک، قالبگیری از گوش انجام میشود و قالب ارسال میگردد. تیم ما بر اساس نیاز فرد و میزان افت شنوایی، سمعکی متناسب ساخته و ارسال میکند. پس از تنظیم نهایی توسط شنواییشناس، سمعک داخل کانال گوش قرار میگیرد.
خمسه بیان کرد: در آینده نزدیک، مجوز تولید و عرضه گوشیهای هوشمند شنوایی را نیز دریافت خواهیم کرد و این محصول به صورت نرمافزاری توسط تیم متخصص داخلی تنظیم میشود. هدف اصلی ما این است که بتوانیم سمعکهای هوشمند داخلی را تولید و به روز نگه داریم. شنوایی یکی از مهمترین حواس پنجگانه انسان است و باید جایگزین حس طبیعی شود.
وی در پایان تأکید کرد: در حال حاضر، تمرکز ما بر روی کاهش ارزبری و افزایش تولید داخل است تا بتوانیم در کشورهای همسایه و بازارهای جهانی حضور پیدا کنیم؛ حتی امیدواریم طی پنج سال آینده در نمایشگاههای معتبر جهانی در اروپا به عنوان یک شرکت تولیدکننده بینالمللی معرفی شویم.
انتهای پیام/