رژیم صهیونیستی با تبلیغات پولی خود در شبکه اجتماعی یوتیوب تلاش میکند جنگ نسلکشی علیه مردم غزه را توجیه کند که بیش از ۶۰۰ روز است ادامه دارد.
به گزارش خبرآنی، در اولین روز عید قربان، کانالهای یوتیوب یک تبلیغ پولی رژیم صهیونیستی را به مناسبت ششصدمین روز از آغاز جنگ نسلکشی علیه غزه پخش کردند.
به نوشته روزنامه القدس العربی، در این تبلیغ که توسط وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تهیه شده بود، ادعا شده است: «بیش از ۶۰۰ روز است که حماس جنگ خود را ادامه میدهد، صدها اسرائیلی بیگناه را میکشد، تجاوز میکند و میرباید. حماس همچنان ۵۸ گروگان را در اسارت وحشیانه نگه داشته است. از آن زمان، حماس به مسلح کردن خود و برنامهریزی حملات بیشتر ادامه داده است».
این روزنامه نوشت در ادامه این تبلیغ پولی با اشاره به گزیدهای از مصاحبه با «غازی حمد»، رهبر حماس که در آن میگوید: «ما این کار (حمله به رژیم صهیونیستی) را بارها و بارها انجام خواهیم داد و عملیات طوفان الاقصی اولین بار نخواهد بود، بلکه دومین، سومین و چهارمین بار هم تکرار خواهد شد»، آمده است: «رهبران حماس قول دادهاند که دوباره این کار را انجام دهند. جنگ زمانی پایان مییابد که گروگانها به خانههای خود بازگردند و (مقاومت فلسطین) سلاحهای خود را زمین بگذارد.»
القدس العربی نوشت ویدیوی اصلی ۱۲ روز پیش در وبسایت وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی منتشر شد، اما به عنوان یک تبلیغ پولی دوباره در یوتیوب منتشر شد.
از اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی جنگی را آغاز کرده است که به طور خاص غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار داده و بیش از ۵۴۰۰۰ فلسطینی را که اکثر آنها زن، کودک و سالمند بودند، به شهادت رسانده است. این امر باعث شده است که کشورها به دیوان بینالمللی دادگستری و دیوان کیفری بینالمللی شکایت کنند.
ژانویه ۲۰۲۴، دیوان بینالمللی دادگستری در پاسخ به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی، طی صدور حکمی از رژیم صهیونیستی خواست به تعهداتش تحت کنوانسیون نسلکشی در رابطه با مردم غزه عمل کند.
در همین حال، سازمانهای بینالمللی حقوق بشر مانند عفو بینالملل و دیدهبان حقوق بشر، و همچنین دولتها، کشورها، مقامات سازمان ملل و چهرههای برجسته، رژیم صهیونیستی را به نسلکشی مردم فلسطین در نوار غزه متهم کردهاند. آنها نسبت به دخالت طرف سومی در جنگ غزه چه از طریق حمایت تسلیحاتی یا پولی یا هر نوع کمک دیگر هشدار میدهند. این امر باعث میشود تبلیغات گمراهکننده و پولی که توسط رژیم اشغالگر پخش میشود، معادل حمایت از نسلکشی باشد.
قوانین اتحادیه اروپا و انگلیس، محتوای گمراهکننده را مجازات میکنند و کنترلهایی را بر تبلیغات سیاسی پولی اعمال میکنند.
سال گذشته نیز رژیم صهیونیستی تبلیغاتی را در گوگل خریداری کرد تا آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(آنروا) را بیاعتبار کند. آنروا در آن زمان استراتژی رژیم اشغالگر برای ترویج اطلاعات گمراهکننده را «مخرب» توصیف کرد.
یوتیوب متعلق به گوگل است.
انتهای پیام