روابط عمومی باید از فضای کارگزاری به فضای سیاست گذاری کوچ کند

به گزارش سرویس‌خبری مهر، سیدرضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گردهمایی مدیران روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور اظهار کرد: انسجام، وفاق و نقشی که روابط عمومی‌ها در این زمینه ایفا می‌کنند مورد توجه من است. باید تلاش کنیم تا عوام‌گرایی در کشور حاکم نشود.

وی افزود: انتظار می‌رود که روابط عمومی کوچی به فضای علمی و منطبق با واقعیت‌های جامعه ایران داشته باشد و و از فضای عامیانه اطلاع رسانی و گفتار درمانی و یا تبلیغاتی خارج شود، روابط عمومی باید از فضای کارگزاری به فضای سیاست گذاری کوچ کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به دو کتابی که خود در رابطه با انسجام ملی نوشته است، عنوان کرد: وقتی از انسجام سخن می‌گوئیم این است که هرگاه در یک ساختار اجزای سیستم بدون چالش در مسیر اهداف متعالی آن ساختار حرکت کنیم یعنی انسجام داریم، مانند قطار که با واگن‌های متفاوت بر روی یک ریل به سوی مقصد و مقصود حرکت می‌کند و این‌ها یک رابطه منسجم دارند در غیر این صورت ارتباط آنها با اغتشاش خواهد بود.

صالحی امیری در بخشی از سخنانش یادآور شد: در رابطه با انسجام باید به یک تعریف واحدی پایبند باشیم، انسجام مکانیکی مبتنی بر عنصر اجبار است در حالی که در پهلوی اول و دوم اینطور انسجام را به وجود آورده بودند. جامعه در پهلوی اول ملوک الطوایفی بود و به سمت خوزستان، لرستان و ایلام رفتند و همه را سرکوب کردند. بحث سر این است که رضاخان توانست دولت ملت را به صورت مکانیکی و نه ارادی تشکیل دهد.

وی خاطرنشان کرد: رضاخان مثل آتاتورک فکر می‌کرد مانع اصلی توسعه در ایران حجاب است و برداشتن آن مشکل توسعه را حل می‌کند و این یک فکر کهنه بود و فاقد ارزش گذاری است. هیچکس تا امروز اثبات نکرده است که حجاب مانع توسعه است و هیچ مقاله و اثری و هیچ اندیشمندی به این موضوع نپرداخته است، آتاتورک به آن پرداخته بود و پس از آن رضاخان در ایران به آن پرداخت.

در حال تکمیل…

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.