تشریح وظیفه پلیس در سامانه اسکان و املاک

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، سردار احمد دولتخواه، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا در خصوص عملکرد فرماندهی انتظامی در بحث سامانه اسکان و املاک اظهار کرد: یکی از تکالیف قانونی ابلاغی به سازمان‌هایی که به مردم خدمات ارائه می‌کنند، "احراز سکونت" است. این ماده قانونی فراجا را نیز شامل می‌شود.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا، با بیان اینکه با توجه به اینکه فراجا از طریق درگاه‌ها مختلف به مردم خدمات ارائه می‌دهد، تصریح کرد: بخشی از این خدمات به صورت حضوری در دفاتر پلیس 10 است که پیش بینی‌های لازم برای اجرای این تکلیف قانونی احراز سکونت را از طریق سامانه املاک پیش‌بینی کردیم.

وی افزود: بخش‌های غیرحضوری از طریق اپلیکیشن موبایلی پلیس من و یا از طریق سایر درگاه‌های اینترنتی ارائه خدمات می‌کنند، پیش‌بینی شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در خصوص درگاه حضوری با توجه به این که رضایت‌مندی مردم به خاطر حضور در دفاتر پلیس 10 برای فراجا اهمیت دارد، نگران بودیم ارائه این سرویس ممکن است در ابتدا دچار مشکلاتی باشد و به صورت مرحله‌ای این خدمات را از طریق دفاتر پلیس 10 شروع کردیم و در مرحله اول خدمت تعویض یا تقاضا برای صدور گواهینامه تعیین شد که طی 2 ماهه گذشته بیش از 3 میلیون و 150 هزار درخواست سرویس از طریق سامانه املاک صورت گرفته و غالبا موفقیت‌آمیز بود و مشکلی نداشت.

سردار دولتخواه افزود: بخش دیگر این خدمات مربوط به درگاه‌های غیرحضوری است که از اپلیکیشن موبایلی پلیس من است که بعد از احراز هویت در زمان نصب موبایلی مرحله احراز سکونت شروع می‌شود و این استعلام از سامانه املاک به عمل می‌آید چنانچه سابقه وجود داشته باشد و سامانه استعلام مثبت بدهد ادامه کار صورت می‌گیرد خدمات از طریق اینترنتی به فرد متقاضی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به هر دلیل چنانچه اگر سامانه املاک جواب ندهد لینکی گذاشته شده که متقاضی از طریق این لینک به سامانه املاک هدایت می‌شود و مراحل مربوط به احراز سکونت و بعد خدمات مربوطه را از طریق پلیس من دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.