مرحوم فرشیدی تنها وزیر نبود، معلمی ماندگار و دغدغه‌مند بود

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش، در مراسم بزرگداشت مرحوم محمود فرشیدی، وزیر اسبق آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت تکریم مفاخر نظام تعلیم و تربیت گفت: برگزاری این مراسم‌ها از منظر من یک درس اخلاقی و اقدامی الهی و ماندگار است چراکه باید به شخصیت‌های فرهیخته و تأثیرگذار آموزش و پرورش احترام گذاشت و آنان را به عنوان الگوهای ماندگار جامعه معرفی کرد.

وی افزود: از دست دادن بزرگانی همچون مرحوم فرشیدی، موجب اندوه عمیق است. سال گذشته در همین ایام، وزرای آموزش و پرورش به‌صورت دسته‌جمعی به عیادت ایشان رفتند که اقدام بسیار ارزشمندی بود و نشان داد که ما به مفاخر تعلیم و تربیت صرفاً به‌عنوان افراد نگاه نمی‌کنیم، بلکه آنان را به‌عنوان الگوهای جامعه ارج می‌نهیم.

کاظمی با اشاره به آشنایی خود با مرحوم فرشیدی افزود:در دوران معاونت پرورشی توفیق آشنایی حضوری با ایشان را داشتم. البته پیش از آن هم تماس‌های تلفنی زیادی با هم داشتیم و در سفری به استان سمنان همراه ایشان بودم. از همان زمان با دغدغه‌های تربیتی ایشان آشنا و از صمیم قلب به او علاقمند شدم چراکه دغدغه‌هایش را درک می‌کردم.

وزیر آموزش و پرورش با تجلیل از مقام معلمی مرحوم فرشیدی گفت: او فراتر از یک وزیر یا مسئول، یک معلم وارسته و با تقوا بود که هیچ‌گاه منش و رفتار معلمی خود را ترک نکرد. چهره‌ای ماندگار در نظام تعلیم و تربیت کشور که همه ما فارغ از گرایش سیاسی، باید به وجود چنین شخصیت‌هایی افتخار کنیم.

کاظمی با تأکید بر نقش تربیتی فرشیدی ادامه داد: نگاه من به ایشان، تنها نگاه به یک وزیر نبود او گرچه در دوران وزارت، خدمات مهمی ارائه داد، اما آنچه او را متمایز می‌کرد، جوشش دغدغه‌های تربیتی در وجودش بود؛ دغدغه‌هایی که او را وادار به اقدام و پیگیری عملی می‌کرد.

وی به فعالیت‌های مرحوم فرشیدی پس از وزارت نیز اشاره کرد و گفت: ایشان بعد از دوران وزارت، مسیر معلمی را ادامه دادند؛ ابتدا در مجموعه مدارس کانون اسلامی فعالیت و سپس تشکل‌هایی را برای پیگیری دغدغه‌های تربیتی خود راه‌اندازی کرد این‌ها نشان‌دهنده روح بزرگ و ارزش‌های وجودی ایشان است.

کاظمی افزود: در یکی از دیدارهای ابتدایی مسئولیتم با مرحوم فرشیدی، بیش از پیش متوجه دانش و تخصص بالای ایشان در حوزه‌های علمی شدم. او همواره بر ارتقای کیفیت علمی مدارس تأکید داشت و این دغدغه را حتی زمانی که دیگر در مسئولیت رسمی نبود، از طریق رسانه‌ها و ابزارهای مختلف پیگیری می‌کرد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به دیدگاه‌های راهبردی فرشیدی گفت:یکی از نگاه‌های برجسته ایشان، توجه به توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم، به‌ویژه از طریق تقویت مدارس شبانه‌روزی بود. همچنین، موضوع تربیت معلم از دغدغه‌های محوری او بود؛ موضوعی که ریشه در اندیشه‌های شهیدان رجایی و باهنر دارد و از کلیدی‌ترین ارکان نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.