به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از بیزینس استاندارد، این شرکت فناوری آمریکایی در فوریه سال جاری برنامه هایی برای تعطیل کردن پلتفرم تماس ویدئویی را اعلام کرد. مایکروسافت تصمیم دارد روی برنامه «تیمز» به عنوان هاب مرکزی برای ارتباطات و همکاری تمرکز کند.
مایکروسافت در ۲۸ فوریه در یک پست وبلاگی اعلام کرد تعطیلی اسکایپ به آن کمک می کند تا خود را بهتر با نیازهای در حال تغییر مصرف کنندگان سازگار کند. همچنین شرکت به عنوان بخشی از این فرایند فروش «اسکایت کردیت» و طرح های تماس برای کاربران جدید را متوقف کرده بود. با این وجود کاربران فعلی این برنامه می توانند تا زمان پایان چرخه صورتحساب خود از آن استفاده کنند و باقیمانده اسکایت کردیت آنها قابل دسترسی خواهد بود.
این شرکت بین فوریه تا می ۲۰۲۵ میلادی یک بازه انتقال ارائه کرد تا با ارائه پشتیبانی به کاربران کمک کند به ابزار تیمز منتقل شوند.
کاربران می توانند با استفاده از اطلاعات ورود خود به حساب اسکایت در تیمز وارد شوند و داده ها و تنظیمات آنها به طور خودکار منتقل می شود. افرادی که تمایلی به انتقال به تیمز ندارند نیز می توانند کل داده هایشان از جمله چت ها، شماره تماس ها و تاریخچه تماس ها را استخراج کنند.
تیمز ویژگی های کیلدی اسکایپ را دارد و ابزارهایی مانند یکپارچه سازی با تقویم را نیز ارائه می کند.