به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، روزنامه گاردین روز جمعه در گزارشی اعلام کرد غول تجاری انگلیس یعنی کو-آپ پس از آنکه هکرها به دادههای تعداد «قابل توجهی» از مشتریانش دسترسی پیدا کردند، عذرخواهی کرد.
این گروه که مالک بیش از 2000 فروشگاه مواد غذایی و بیش از 800 سالن ترحیم است و از خدمات تشییع جنازه گرفته تا خدمات حقوقی و مالی ارائه میدهد، اعلام کرد که هکرها توانستهاند به دادههای شخصی از جمله نام و جزئیات تماس مربوط به تعداد نامعلومی از مشتریان فعلی و سابق این شرکت تعاونی که تعدادشان بیش از 6.2 میلیون نفر است، دسترسی پیدا کنند.
کو-آپ پس از کشف اقدام هکرها در روز چهارشنبه یعنی چند روز پس از آنکه فروشگاه زنجیرهای مارکس اند اسپنسر با یک حمله جدی سایبری مواجه شد، مجبور به تعطیلی بخشهایی از سیستم فناوری اطلاعات خود شد.
این شرکت اعلام کرد که هکرها نتوانستهاند به گذرواژهها یا اطلاعات مالی مانند جزئیات حساب بانکی یا کارت اعتباری، تراکنشها یا اطلاعات مربوط به هیچ یک از محصولات یا خدمات اعضا یا مشتریان گروه کو-آپ دسترسی پیدا کنند.
با این حال، شیرین خوری-حق، مدیر اجرایی این گروه، در پیامی به اعضا و مشتریان کو-آپ توصیه کرد که اعضا «اقدامات معمول برای حفظ امنیت گذرواژههای خود را انجام دهند.»
وی نوشت: اگرچه ما توانستهایم کو-آپ خود را که اغلب هدف این نوع حملات است، در مقابل اختلالات قابل توجه در تجارت محافظت کنیم، بسیار متاسفم که به این اطلاعات اعضا دسترسی صورت گرفته است.
وی افزود: در حالی که (این موضوع) هیچ تاثیری روی حساب شما ندارد و میتوانید طبق معمول با ما تجارت کنید، من درک میکنم که اعضا نگران خواهند شد.
این شرکت اعلام کرد که مرکز ملی امنیت سایبری و آژانس ملی جرایم انگلیس در حال کمک به تحقیقات درباره این اتفاق هستند.
سخنگوی کو-آپ گفت: ما همچنان با تلاشهای مخرب مستمر هکرها برای دسترسی به سیستمهای خود روبرو هستیم. این یک وضعیت بسیار پیچیده است که ما به طور مداوم با همکاری مرکز ملی امنیت سایبری و آژانس ملی جرایم در حال بررسی آن هستیم.
افشای اطلاعات مشتریان کو-آپ پس از آن صورت گرفت که نهاد ناظر بر حفاظت از دادهها در این کشور اعلام کرد که در حال «بررسی» با کو-آپ و مارکس اند اسپنسر است. گفته میشود که به دادههای مشتریان مارکس اند اسپنسر دسترسی پیدا نشده است.
انتهای پیام/