خبرآنی/خوزستان مدیرکل امور مالیاتی خوزستان از بهرهبرداری آزمایشی سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی خبر داد و گفت: مودیان میتوانند تا ۱۷ اردیبهشت وارد این سامانه شوند و نسبت به ارسال اطلاعات دفاتر خود اقدام کنند.
علی خورشیدی در گفت و گو با خبرآنی با اشاره به بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور در این خصوص اظهار کرد: با آغاز بهرهبرداری از سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی و به منظور تسهیل در بهرهبرداری کاربران، دوره استفاده آموزشی این سامانه از ابتدای اردیبهشت آغاز شد و تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت.
وی افزود: مودیان میتوانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir و انتخاب گزینه «ورود به سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی»، وارد این سامانه شوند و نسبت به ارسال اطلاعات دفاتر خود اقدام کرده و نیز ضمن آشنایی با محیط سامانه، دستورالعملها و قواعد ثبت اطلاعات را انجام دهند.
خورشیدی بیان کرد: اطلاعات بارگذاری شده در این دوره صرفا جهت تست و آشنایی بوده و با پایان یافتن این دوره، طی اطلاعیهای رسمی، اطلاعات حذف و پس از آن، بهرهبرداری نهایی و رسمی از سامانه آغاز میشود.
مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: این اقدام در ادامه فرآیند تحول دیجیتال نظام مالیاتی کشور و در راستای اجرای بند «ج» ماده (۴) قانون برنامه هفتم توسعه و بند «ج» ماده (۶۷) قانون برنامه ششم توسعه، با هدف کاهش هزینهها، ارتقاء شفافیت و حذف دفاتر کاغذی پلمب شده صورت میگیرد.
وی یادآور شد: اطلاعرسانیهای تکمیلی در خصوص بهرهبرداری از سامانه از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور منتشر خواهد شد.
انتهای پیام