به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، سرهنگ مصطفی زینیوند رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تشریح نقش معابر در وقوع تصادفات رانندگی، اظهار کرد: براساس بررسیهای کارشناسان، در سال 1403، در 246 فقره تصادف شهری، نقص راه به عنوان یکی از عوامل اصلی بروز حادثه شناسایی شده و سهم تقصیر به متولیان مربوطه داده شده است.
وی با اشاره به تبصره 3 ماده 14 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب اسفند 1389، گفت: اگر نقص راه یا وسیله نقلیه در وقوع تصادف موثر باشد، متصدیان ذیربط مسئول جبران خسارات بوده و مطابق قانون با آنان برخورد خواهد شد.
سرهنگ زینیوند در ادامه به برخی از مصادیق نقص راه اشاره کرد و گفت :کندهکاریها و ناهمواری سطح راه، نصب سرعتگیرهای غیراستاندارد، فقدان روشنایی کافی در معابر، کمبود علائم هشدار در نقاط پرتصادف، ایمنسازی ناکافی در عملیات اجرایی و عدم ایجاد گذرگاه ایمن برای عابران از مصادیق نقص راه است.
رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در فروردین 1404 نیز در 12 فقره تصادف ، کارشناسان پلیس راهور تهران بزرگ، نقص راه را به عنوان عامل موثر در تصادف تشخیص داده و کروکی ترسیم نموده اند.
وی همچنین به اهمیت ایمنسازی مسیرهای تردد موتورسیکلتها اشاره کرد و گفت: با توجه به عبور بزرگراهها از بافتهای مسکونی، ایجاد پلهای ویژه برای موتورسواران (همچون نمونه موفق آن در بزرگراه بسیج ) میتواند به کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی کمک کند و پیگیری برای ساخت چنین پلهایی یکی از برنامه های پلیس در سال 1404 است.
انتهای پیام/