راهنمای سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، دوره آزمایشی سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی از ابتدای اردیبهشت 1404 تا 17 اردیبهشت آغاز شده است. در این دوره، مؤدیان می‌توانند با ورود به سامانه از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir، به صورت آزمایشی اطلاعات دفاتر خود را ثبت کرده و با محیط سامانه، دستورالعمل‌ها و شیوه ثبت آشنا شوند.

حذف اطلاعات سامانه پس از پایان دوره آزمایشی

اطلاعات واردشده در این بازه صرفاً جهت تست بوده و پس از پایان دوره حذف خواهد شد. بهره‌برداری رسمی از سامانه پس از پایان این مرحله و اطلاعیه رسمی آغاز می‌شود.

این اقدام در راستای تحول دیجیتال نظام مالیاتی کشور و اجرای برنامه ششم و هفتم توسعه، با هدف کاهش هزینه‌ها، ارتقاء شفافیت و حذف دفاتر کاغذی پلمب‌شده صورت می‌گیرد.

راهنمای استفاده از این سامانه در اینجا قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.