بهبود نگاه شهروندان به پایتخت با کمپین "تهران دوست داشتنی"

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، در شهر‌های مدرن ایجاد حس تعلق و هویت یکی از چالش‌های اصلی است زیرا جمعیت متنوع سبک زندگی پرشتاب و تغییرات مداوم می‌توانند مانع از ایجاد ارتباط عمیق شهروندان با محیط شهری شوند؛ برای مقابله با این مسأله کمپین‌های مختلفی طراحی می‌شوند که هدف آن‌ها تقویت پیوند‌های اجتماعی هویت محلی و حس افتخار نسبت به شهر است. تهران به عنوان یک کلان‌شهر پرجمعیت و پایتخت ایران با چالش‌هایی مانند ترافیک آلودگی هوا کاهش تعاملات اجتماعی و احساس بیگانگی برخی شهروندان نسبت به محیط شهری روبه‌رو است.

در چنین شرایطی اجرای کمپین‌هایی مانند کمپین «تهران دوست‌داشتنی» می‌تواند نقشی کلیدی در افزایش حس تعلق بهبود کیفیت زندگی و تقویت ارتباط بین شهروندان و فضای شهری داشته باشد.

به منظور ارزیابی کیفی کمپین تهران دوست‌داشتنی و میزان اثرگذاری و دیده شدن آن در بین شهروندان پیمایشی طراحی شد تا بتواند میزان نفوذ کمپین در دل جامعه شهری تهران بررسی کند و نقاط قوت و ضعف آن را بسنجد.

بر اساس این نظرسنجی، 61 درصد از پاسخگویان انجام چنین کمپین‌هایی را ضروری دانسته؛ 65 درصد احساس مثبتی نسبت به این کمپین داشته نزدیک به 50 درصد ابراز کرده‌اند که نگاهشان بعد از این کمپین نسبت به تهران بهتر شده است؛ همچنین بیش از 80 درصد عبارت «تهران دوست‌داشتنی» را مناسب ارزیابی کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.