به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اعلام کرد: سامانه ملی سفر 09629 از تاریخ 23 اسفند 1403 تا پایان روز 15 فروردین سال نو بهطور شبانهروزی فعال بود و موفق به دریافت و ثبت 301 هزار و 337 تماس از سوی هموطنان شد.
بیشترین تماسهای دریافتی بهترتیب مربوط به اطلاعات گردشگری با بیش از 78 هزار تماس، اطلاعات اماکن اقامتی با حدود 73 هزار تماس و اطلاعات راهها با بیش از 48 هزار تماس بوده است.
همچنین تماسهایی در حوزههای وضعیت آبوهوا، صدور اسناد و مدارک بینالمللی رانندگی و خودرو، و خدمات امداد خودرو نیز دریافت شد که بهترتیب شامل 45 هزار، 30 هزار و بیش از 6 هزار تماس میشود.
در مجموع، یکهزار و 379 شکایت در طول این بازه زمانی به ثبت رسید که بیشترین آنها بهترتیب مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی، اماکن اقامتی، سرویسهای بهداشتی و ارائهدهندگان کالا و خدمات بوده است.
شکایاتی نیز در زمینههای اماکن گردشگری، اماکن پذیرایی، پایانههای مسافربری و سایر حوزهها ثبت شد. در همین مدت، بیش از 17 هزار مورد پیگیری شکایت و بیش از یکهزار و 200 مورد پاسخ به شکایات نیز در این سامانه ثبت گردید.
سامانه 09629 همچنان به عنوان یکی از اصلیترین مجاری ارتباطی میان مردم و دستگاههای خدمات سفر، نقش مهمی در اطلاعرسانی، پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات و شکایات مسافران ایفا میکند.
انتهای پیام/