نوسازی 8 کیلومتر از خط یک متروی تهران در 20 روز

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، محسن هرمزی امروز در سیصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازسازی خط یک مترو تهران در ایام نوروز اظهار کرد: خط یک متروی تهران از سال 1381 افتتاح شده است، اما تاکنون هیچ‌گونه تعمیر و نوسازی در این مدت انجام نشده بود.

وی افزود: این بهسازی باید هر چند سال یکبار انجام شود تا نواقص برطرف گردد. در طول این سال‌ها چنین اقدامی صورت نگرفته بود که بخشی از آن به دلیل سختی کار بود، اما این کار را با وجود تمام دشواری‌ها در دستور کار قرار داده و به سرانجام رساندیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران بیان کرد: در این راستا، تمام ریل‌ها جمع‌آوری و ریل‌های جدید از ذوب آهن اصفهان تأمین و جایگزین شد. هشت کیلومتر روسازی در 20 روز انجام شد که در نوع خود بی‌نظیر بود. در واقع می‌توان گفت که شهرداری با همت معاونت فنی و عمرانی اقدام مهمی انجام داده که کمتر در مورد آن توضیح داده شد.

وی ادامه داد: امروز شاهد یک خط نوسازی شده کامل در جنوب شهر هستیم. تغییرات از ایستگاه شوش تا علی‌آباد نیز باید انجام شود که این کار به زودی انجام خواهد شد.

بازسازی مسیر خط یک متروی تهران پس از ربع قرن

به گزارش خبرآنی، رضا محمدنژاد؛ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه نیز در ادامه جلسه امروز با بیان اینکه بازسازی خط باید از ایستگاه شوش تا شهرری انجام می‌شد، گفت: در فاز نخست از ایستگاه علی‌آباد تا شهرری، ریل‌ها به طور کامل جمع‌آوری و جایگزین شد. خرابی‌هایی که پس از نزدیک به ربع قرن باعث کاهش کارایی این خط شده بود، موجب شد تا نسبت به جایگزینی بالاست اقدام کنیم. اولین هدف ما در این اقدام، افزایش سطح ایمنی و ارتقاء کیفیت خدمات و جلوگیری از وارد شدن آسیب‌های جدی به ناوگان بود.

وی ادامه داد: در این پروژه محدودیت‌هایی وجود داشت، از جمله تردد کامیون‌ها در مسیر و خطوط فشار برق قوی در طول مسیر. با این حال، هشت کیلومتر خط بازسازی شد، در حالی که پیش از این تنها هزار و 700 متر در طول یک سال بهسازی شده بود، اما در این پروژه، طی 20 روز، چهار کیلومتر بهسازی شد. نزدیک به هزار و 800 کامیون بالاست وارد محدوده شد و همین میزان بالاست نیز از محدوده خارج کردیم.

محمدنژاد تصریح کرد: 16 کیلومتر ریل وارد پروژه شد. در این پروژه، 35 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و ریلی فعال بودند و با استفاده از توان مجموعه‌های دانش‌بنیان، تست‌های دینامیکی انجام شد که باعث شد دانش فنی ارزشمندی به شرکت بهره‌برداری مترو افزوده شود و در پروژه‌های بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.