نوسازی مسیرهای بالاستی مترو تهران باید در اولویت قرار گیرد

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و چهاردهمین جلسه شورای شهر و با اشاره به اقدامات انجام‌شده در شبکه ریلی پایتخت اظهار کرد: باید از کار ارزشمند شرکت مترو تشکر کرد. اصلاح خطوط بالاست، اقدامی ضروری بود که اگر انجام نمی‌شد، می‌توانست خسارات و مشکلات ایمنی به‌همراه داشته باشد.

وی افزود: نزدیک به 4 کیلومتر از مسیر بالاستی مترو تهران اصلاح شده است. در حال حاضر، 130 کیلومتر مسیر بالاستی و 170 کیلومتر مسیر تونلی در شبکه ریلی پایتخت وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با تأکید بر لزوم مسئولیت‌پذیری دولت در این زمینه بیان کرد: مسیرهای هشتگرد، کرج و پرند همگی بالاستی هستند و از قضا، در محدوده شهر تهران نیز قرار نمی‌گیرند. بنابراین دولت باید مسئولیت‌های خود را در این حوزه بپذیرد.

تشکری هاشمی گفت: هر 12 سال باید بالاست مسیرها تعویض شود، به‌ویژه اگر آن خط پرتردد باشد. تقاضای بنده این است که این موضوع مورد توجه ویژه دولت قرار گیرد و همکاری‌های لازم صورت پذیرد.

وی با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات لازم برای عملیات بهسازی بالاست، تصریح کرد: ابزارآلات موجود در این زمینه کافی و به‌روز نیستند و فرسوده شده‌اند. شاید لازم باشد شهرداری تهران لایحه‌ای ارائه کند تا تجهیزات مورد نیاز برای تعویض، بهسازی یا نوسازی مسیرهای بالاست تأمین شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.