به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، محسن هرمزی در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به تست 2 رام تراموا در شهر تهران، اظهار کرد: سیستم ART در دنیا جایگزین ترامواهای برقی هستند و این مد در دنیا مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این مد حنل و نقلی نیاز به زیرساخت ریلی ندارد، ادامه داد: توان جابهجایی حجم زیادی از مسافران نسبت به اتوبوسهای تندرو، سهولت عملکرد، کنترل با سیستم سیگنالینگ و هوشمند بودن از جمله ویژگیهای آنهاست. قرار بود 2 رام تراموای چرخ لاستیکی در تهران تست کنیم و دست دوم بودن آنها به دلیل اینکه امانتی و برای تست بودند اهمیتی نداشت ضمن اینکه اساسا مبلغی برای آنها پرداخت نشده بود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: تستهای متعددی صورت گرفت و آیتمهای زیادی بررسی شد و خوشبختانه نتایج تست تا اینجا موفقیت آمیز بوده است. بعد از هماهنگی لازم با شورای شهر قرارداد تولید و سفارش گذاری انبوه با وزارت دفاع و قرارگاه خاتم انجام خواهد شد.
وی با اشاره به عملکرد شهرداری در حوزه اتوبوسرانی، گفت: شرکت اتوبوسرانی در ابتدای دوره خوب نبود و 860 اتوبوس شاغل در خط داشتیم. این در حالی بود که شکایت های متعددی به شهرداری می شد و مردم گله داشتند بنابراین یکی از اقدامات مهم شهرداری انعقاد قراردادهای بسیاری در سفارش اتوبوس های داخلی و چینی بود و با به ثمر نشستن بخشی از این قراداده و اورهال اتوبوسها امروز بیش از 3 هزار اتوبوس فعال داریم.
وی با بیان اینکه 1498 دستگاه اتوبوس توسط این دوره نوسازی شد در حالی که در دوره گذشته 130 دستگاه اتوبوس نوسازی شد، ادامه داد: بازسازی 578 دستگاه اتوبوس فرسوده هم در این دوره انجام گرفت و رشد 250 درصدی در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی داشتیم؛ بر این اساس میتوان گفت به صورت میانگین ماهانه 40 دستگاه اتوبوس نوسازی شده است.
نوسازس 8 هزار تاکسی بنزینی فرسوده در دوره فعلی
هرمزی در ادامه سخنان خود: به حوزه تاگسیرانی اشاره کرد و گفت: حدود 50 درصد تاکسی ها فرسوده اند اما 8 هزار تاکسی بنزینی فرسوده در این دوره بازسازی شد و 1752 دستگاه تاکسی برقی نیز از ماه آینده به شهر تهران اضافه خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مدلی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در تهران و سایر کلانشهرها تعریف شد و دکتر پزشکیان پای کار آمد، تصریح کرد: یک میلیارد و 200 میلیون تومان وام صفر درصد از محل خرید تاکسی برقی به خریداران تاکسی برقی داده میشود که 150 تا 200 میلیون نیز از محل اسقاط خودرو و باقی آن آورده راننده خواهد بود با این حال برای تامین سقف باقی مانده میتوانیم از محل بانکشهر تسهیلات دهیم.
وی با بیان اینکه قیمت این خودروها یک میلیارد و 700 میلیون تومان است در حالی که این خودرو در چین 30 هزار یورو قیمت داشت، ادامه داد: از هفته جاری فراخوان ثبت نام تاکسیهای برقی اعلام می شود، افزود: بعد از 5 سال معادل یک باتری نو را به صورت رایگان به رانندگان تحویل خواهیم داد و نگرانی از بابت اورهال باتری نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه چند سالی بود که پردیس شرق خوابیده بود، گفت: علاوه بر شروع کار و سرویس دهی هوشمند به مردم مجموعه مترو نیز مکلف شد 2 ایستگاه را در قالب طرح توسعه از فرهنگسرا تا شرق جدید را توسعه بدهد.
انتهای پیام/