به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، مراسم بهرهبرداری از بسته حمل و نقل و ترافیکایستگاههای شارژ تاکسی و اتوبوس برقی و سامانه تاکسی برخط در قالب یکصد و هفتاد و یکمین پویشامید و افتخار با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، احمد قیومی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، محمدعلی الفت پور شهردار منطقه 15 تهران و حمید برادران مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران در پایانه بعثت برگزار شد.
محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این مراسم گفت: اگر حمایتهای شورای اسلامی شهر تهران وایستادگی شهردار تهران نبود این اتفاقات نمیافتاد. این مدیون نگاه ویژه شهردار تهران به امر حمل و نقل است. اتفاقی که میافتد این است که یک تغییر نسل صورت گرفته است. در گذشته با دید شک و تردید به برقیسازی نگاه میشد. حتی جلوی امر گرفته میشد.
هرمزی با بیان اینکه همه افراد فعال در این راستا مانند یک سرباز برای وطن کار کردند، گفت: نسلی را پایهگذاری کردند که خدماتش در کشور جاری خواهد بود.
معاون شهردار تهران ادامه داد:ایستگاه میدان خراسان نیز بزودی تحویل شهروندان خواهد شد. همچنین اتوبوسهای جدیدی در راه حمل به تهران است و جایگاههای شارژ هم توسعه پیدا خواهد کرد.
وی گفت: دوربینهای محدوده کنترل آلودگی هوا نیز در سالی که گذشت 100 درصد نوسازی شدند. دوربینهای نظارت سرعت هم در بهار سال آینده 100 درصد نوسازی میشود. همچنین 5 مرکز خدمات پس از فروش تاکسیهای برقی نیز آماده افتتاح است.
در ابتدای این پویش برادران اظهار کرد: امروز 3ایستگاه همزمان پروژه برقیسازی که تقریباً در کشور بینظیر است را فعال میکنیم. پروژه اول درایستگاه بعثت با حدود 5 مگاوات برق شبکه و 20 استند شارژ 240 که امکان شارژ همزمان 40 دستگاه اتوبوس را دارد، است. از حدود یک ماه پیش شارژ اتوبوسهای در سطح شهر را در اینجا داشتیم، اینایستگاه جزء بزرگترینایستگاههای مجتمعی کشور در این رتبه است.
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک با بیان اینکه به طور متوسط روزانه 320 اتوبوس و 1540 تاکسی در 12 ساعت در اینجا شارژ میشوند، گفت: پروژه دومی که امروز افتتاح میشودایستگاه خودتأمین در مجموعه تقی آباد است که قابلیت شارژ 29 اتوبوس را به طور همزمان دارد.
وی افزود: پروژه سوم ماایستگاه شارژ خورشیدی شرق تهران است که بالغ بر 4 استند شارژ اتوبوس برقی از طریق پنلهای خورشیدی نصب شده را دارد، معماری پروژههای زیرساخت برقی پایتخت کم نظیرترین مدل استفاده از زیرساختها و تأمین انرژی است.
برادران با تأکید بر اینکه پیشبینی شده تا در پایانه شرق بخش عمدهای از استندها در ساعات غیر نور هم قابلیت شارژ داشته باشد، به طوری که 6 ساعت شبانه را امکان شارژ اتوبوس و تاکسی برقی هم خواهیم داشت، گفت: این تکنولوژی ترکیبی از استفاده از شبکه، ذخیره سازها و پنلهای خورشیدی است.
برادران با بیان اینکه برقیسازی در پایتخت در سه فاز به اجرا خواهد رسید، عنوان کرد: فاز اول پایان اسفند 1403 است که صددرصد آنچه وعده داده بودیم محقق شد. در سه ماه آینده هم تقریباً سه برابر استندهای حال حاضر را به شهر اضافه خواهیم کرد. همچنین در پایان خرداد شاهد احداث 44ایستگاه کوچک مقیاس در مناطق خواهیم بود.
تأمین 50 مگاوات برق اضطراری تونلهای شهری
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک ادامه داد: از پروژههای خوب دیگری که پیشبینی شده تا قبل از شروع فصل تابستان انجام بشود، ایجاد زیرساخت 30 مگاوات تولید برق سی-اچ-پی است که مناقصه آن تمام شده و اولین گام آن برای تقی آباد با 2/5 مگاوات آماده شده است. از تدابیر دیگر مدیریت شهری در این راستا این بود که برای اولین بار حدود 50 مگاوات برق اضطراری تونلهای شهری را در اختیار شبکه برق شهری خواهیم گذاشت. با این قابلیت تا پایان خرداد برای ساعات پیک تهران حدود 50 مگاوات برق تولیدی در تونلهای شهری را در اختیار شبکه قرار میدهیم و این در راستای کمک به ناپایداریهای جریانات برق کشور است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تعویض 12 هزار چراغ تونلهای شهری باعث صرف 5 مگاوات انرژی شده که در کمتر از یک و نیم سال تمام سرمایهگذاری شهرداری را بازگشت خواهد داد. شروعکننده فعالیتی هستیم که ساختاری برای آینده بهتر کشور است.
تمام تاکسیها سال آینده تحت پوشش سامانه تاکسی برخط قرار میگیرند
در ادامه مالکی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه با توجه به تعداد بالای تاکسی در تهران رصد و پایش به صورت سنتی امکانپذیر نبود، گفت: بنا بر تأکید شهردار و حمایت شورای شهر از حدود 2 هفته گذشته با پیگیریهای سازمان تاکسیرانی سامانه تاکسی بر خط شروع به کار کرد. سامانه تاکسی بر خط در تمام خطوط شهر تهران و برای تمام تاکسیهایی که با مبدا و مقصد مشخص فعالیت میکنند، وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: از محسنات تاکسی برخط پرداخت الکترونیک کرایه، پایش عملکرد تاکسیها و تعداد دفعات خدماترسانی است. این پروژه در فاز اول برای 30 هزار تاکسی و در سال آینده برای تمام تاکسیهای گردشی و دربستی اجرا میشود.
مالکی گفت: امروز بیش از 12 هزار تاکسی اپلیکیشن تاکسی برخط را نصب کردهاند و یکی از مهمترین دستاوردهای این خدمت شفافسازی نرخ و امکان پرداخت به صورت آنلاین است. باتوجه به اینکه پیش از این شهروندان از پول نقد یا کارت به کارت برای پرداخت کرایه اقدام میکردند، در هر بار پرداخت مبلغی از حساب شهروندان کسر میشد که در سیستم شهرزاد این قضیه وجود نخواهد داشت.
انتهای پیام/