تمهیدات ویژه پست تهران برای خدمات بهتر در روزهای پایانی سال

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، در پایان هر سال، شاهد حجم بسیار زیادی از مراودات و مرسولات هستیم که بین خانواده‌ها، برای خریدهای پایانی سال و همچنین توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های یک‌ساله و ارائه خدمات به مخاطبانشان رد و بدل می‌شود. به همین منظور، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران این فعالیت‌ها را به‌صورت غیرحضوری انجام می‌دهد و این روزها شاهد حجم سنگینی از این مرسولات هستیم.

محمد هادی؛ مدیرکل پست تهران در این باره اظهار کرد: امسال تلاش کردیم با آمادگی بیشتری و با برنامه‌ریزی دقیق‌تر به روزهای پایانی سال نزدیک شویم. ما از ابتدای سال سیستم‌های تنظیم مبادلات را به دستگاه‌های سورتینگ مجهز کردیم تا سرعت تجزیه مرسولات و همچنین دقت و کیفیت کار را افزایش دهیم و در روزهای پایانی سال با مشکل مواجه نشویم.

وی گفت: برای پایان سال و شروع سال جدید، دو برنامه مجزا طراحی کرده‌ایم: یکی برای روزهای پایانی سال که مردم برای ارسال مرسولات به پست مراجعه می‌کنند و دیگری برای روزهای آغازین سال جدید که مردم برای دریافت مرسولات مراجعه می‌کنند. زمان‌بندی دریافت مرسولات را بین دو تا سه ساعت در روز افزایش داده‌ایم که بستگی به درجه دفتر پست دارد.

وی ادامه داد: همچنین، دفعات جمع‌آوری مرسولات را افزایش داده‌ایم تا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مرسولات را از طریق واحدهای تجزیه و با استفاده از سیستم‌های سورتینگ به دست گیرندگان برسانیم.

هادی تصریح کرد: در تمامی روزهای تعطیل، از جمله جمعه‌ها، بیست و نهم اسفند و روزهای آغازین سال جدید، دفاتر و واحدهای توزیع ما به‌صورت شیفتی فعال هستند تا بهترین خدمات و شرایط را در اختیار مراجعان قرار دهند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به حجم گسترده مرسولات و زمان‌بر بودن فرآیند تحویل آن‌ها، به‌ویژه در روزهایی که بسیاری از مردم در حال خرید یا انجام آخرین کارهای اداری خود هستند یا در شب‌های پربرکت در منزل نیستند، چگونه می‌توانند هماهنگی و پیگیری لازم را برای دریافت مرسولات خود داشته باشند؟  اظهار کرد: اگر مردم عزیز قبل از ارسال مرسولات، شماره تلفن ثابت و همراه گیرنده را به متصدیان پست اطلاع دهند و این اطلاعات در سیستم ثبت شود، مأموران ما قبل از مراجعه، زمان رسیدن مرسوله را از طریق پیامک به مشتریان اطلاع خواهند داد.

هادی گفت:  اگر در زمان مراجعه، گیرنده در منزل نباشد، مأموران ما روز بعد در همان ساعت مجدداً مراجعه خواهند کرد. اگر باز هم گیرنده حضور نداشته باشد، مرسوله به مدت پنج روز در دفاتر پست نگهداری می‌شود و در صورت مراجعه، تحویل داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: زمان تحویل دفاتر پستی نیز مطابق با درجه دفتر، بین دو تا سه ساعت در روز افزایش یافته است. دفاتر پستی از ساعت 8 صبح فعال هستند و ساعت کاری آن‌ها بسته به درجه دفتر، بین 14 تا 16 و یا تا 19 ادامه دارد. برای مراجعه به دفاتر پستی در ساعات اضافی، همراه داشتن بارکد پستی و یک کارت شناسایی معتبر مانند کارت ملی یا شناسنامه خودرو الزامی است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.