فروش خودرو در دو ماه اول سال ۲۰۲۵ در چین، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱.۳ درصد افزایش یافت.
به گزارش خبرآنی، فروش خودرو در دو ماه اول سال ۲۰۲۵ در چین، با توجه به برنامه توسعه یافته یارانه مشتری و تحریک تقاضای خودرو، افزایش یافت و همزمان، جنگ قیمت خودروهای الکتریکی هوشمند جدید گسترش یافت.
دادههای انجمن خودروهای سواری چین (CPCA) نشان داد که فروش خودروهای سواری پس از کاهش ۱۲ درصدی در ژانویه، ۲۶.۱ درصد نسبت در فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به ۱.۴۱ میلیون دستگاه رسید.
زمان برگزاری جشنهای سال نوی چینی که بزرگترین تعطیلات سالانه چین است، امسال در اواخر ژانویه، در مقایسه با فوریه سال گذشته برگزار شد و فعالیتهای تولید و مصرف را مختل کرد.
«وانگ ونتائو»، وزیر بازرگانی چین، هفته گذشته در حاشیه نشست سالانه پارلمان گفت: طرح تعویض کالاهای مصرفی در سال جاری تاکنون، بیش از یک میلیون خودرو را تحت پوشش قرار داده است. «کوی دونگشو»، دبیرکل انجمن خودروهای سواری چین گفت: پیشبینی میشود امسال برنامه یارانه در دو سطح دولت مرکزی و محلی، شامل ۱۵ میلیون خودرو شود.
طبق گزارش رویترز، برنامه یارانهای تعویض خودرو در سال گذشته، به بیش از ۶.۸ میلیون وسیله نقلیه رسید و بیش از ۶۰ درصد از شرکتکنندگان، خودروهای قدیمی را با خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی که در مجموع به عنوان خودروهای انرژی جدید شناخته میشوند، تعویض کردند. فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی، ۷۹.۷ درصد رشد کرد و ۴۸.۸ درصد از کل فروش خودرو در ماه گذشته را تشکیل داد و برای سومین ماه متوالی نتوانست از فروش خودروهای بنزینی پیشی بگیرد.
«تویوتا» که سهم بازارش در چین، از هشت درصد در سال ۲۰۲۳، به ۶.۷ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش یافت، هفته گذشته، فروش یک خودروی الکتریکی هوشمند ۲۰ هزار دلاری را در چین آغاز کرد تا با ویژگیهای پیشرفته مشابه رقبای چینی، خریداران را جذب کند.
«شیائومی»، سومین فروشنده بزرگ گوشیهای هوشمند در جهان که اولین خودروی برقی خود را یک سال پیش عرضه کرد، در حال تغییر بازار است. این خودروساز در ماه گذشته، ۲۳ هزار و ۷۲۸ دستگاه خودرو فروخت، در حالی که فروش خودروهای برقی «تسلا» در بازار فوق رقابتی، به ۲۶ هزار و ۷۷۷ دستگاه کاهش یافت که پایینترین میزان فروش از نوامبر ۲۰۲۲ است.
انتهای پیام