تویوتا دست پر به چین رفت

تویوتا، فروش خودروی الکتریکی هوشمند ۲۰ هزار دلاری را در چین آغاز کرد و به تلاش برای جذب خریداران با ویژگی‌های پیشرفته مشابه رقبای چینی و پس گرفتن سهم خود در بزرگترین بازار خودروی جهان، افزود.

به گزارش خبرآنی، شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا، در بازار بسیار رقابتی چین که تحت سلطه بازیگران بومی مانند بی‌وای‌دی(BYD) به عنوان غول خودروهای برقی چینی بوده، تاکنون موفقیت‌های محدودی با مدل‌های قبلی خودروی الکتریکی خود داشته است.

این شرکت در پنجشنبه گذشته، سفارش گرفتن برای آخرین و ارزان‌ترین مدل خود یعنی «بوژی سه‌ایکس» (Bozhi ۳X) را آغاز کرد. تویوتا و گروه دولتی گوانگژو اتوموبیل (GAC)، شریک چینی این خودروساز، اولین‌ بار در سال گذشته، این خودرو را در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی کردند.

قیمت مدل‌های دارای قابلیت مشابه نسخه کامل خودران تسلا، از ۱۳۹ هزار و ۸۰۰ یوان (۱۹۲۹۷ دلار و ۶۶ سنت) شروع می‌شود. مدل پایین‌تر آن، ۱۰۴ هزار و ۸۰۰ یوان قیمت دارد که ارزان‌ترین خودروی برقی تویوتا در چین خواهد بود.

مدل هوشمند، به تراشه «اورین ایکس»، فناوری سنجش از راه دور لیدار و نرم افزار رانندگی هوشمند «مومنتا» (Momenta) مجهز است که قابل مقایسه با همتایان است.

طبق گزارش رویترز، ماه گذشته، پس از اینکه شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی اعلام کرد در چندین مدل، از جمله آن‌هایی که قیمت کمتر از ۱۰ هزار دلار دارند، قابلیت‌های پیشرفته‌ای را بدون هزینه اضافی ارائه می‌کند، جنگ طولانی‌مدت قیمت در بازار خودروهای برقی چین وارد فاز جدیدی شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

تویوتا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.