رانندگان انگلیسی در بحبوحه واکنشهای سیاسی علیه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، خودروهای تسلای بسیاری را واگذار کردند و تسلاهای دست دوم روانه بازار شدند.
به گزارش خبرآنی، ارقام بازار آنلاین خودرو انگلیس (Auto Trader) نشان میدهد که ۴۸۲۲ تسلای دست دوم در فوریه و ۴۶۳۹ دستگاه در ژانویه در سایت خودرو تبلیغ شده که نسبت به ماههای گذشته، افزایش قابلتوجهی داشته است. تعداد عرضه شده برای فروش در فوریه نسبت به دسامبر، ۳۶ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷۰ درصد افزایش یافته است.
این درحالی است که شرکت تسلا، در میان سازندگان خودروهای الکتریکی با رقابت فزایندهای مواجه است. در همین حال، نزدیکی ایلان ماسک، به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و حمایت از احزاب راست افراطی اروپایی، باعث اختلاف نظر شده است.
تعداد تسلاهای دست دوم تبلیغ شده در بازار آنلاین خودرو انگلیس به طور پیوسته افزایش یافته است، زیرا رانندگان بیشتری که چندین سال پیش خودروهای جدید خریداری کرده بودند، آنها را برای فروش گذاشتهاند. با این حال، افزایش آمار بین دسامبر تا ژانویه، بزرگترین افزایش ماهانه ثبت شده بود.
قیمتهای تسلای دست دوم نیز به دلیل عرضه بیشتر توسط مالکان آنها به بازار، به شدت کاهش یافته است. یک «مدل ۳» سه ساله در بازار آنلاین خودرو انگلیس، در فوریه، به طور متوسط ۲۰ هزار و ۸۸۷ پوند قیمت داشت که ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت و این در مقایسه با کاهش ۸.۲ درصدی قیمتهای مشابه تمام خودروهای الکتریکی در سال گذشته است.
سهام تسلا در سال جاری، بیش از ۳۰ درصد کاهش یافته است، زیرا با کاهش فروش در بازارهای مختلف مواجه است. ارقام هفته گذشته، نشان میدهد که سفارشات در آلمان، ۷۶ درصد، در استرالیا ۷۲ درصد و در چین، ۴۹ درصد کاهش یافته است.
طبق گزارش تلگراف، در فوریه، فروش تسلاهای جدید در انگلیس، ۲۱ درصد افزایش یافت؛ در این ماه به طور غیرمعمولی تقاضا برای خودروهای الکتریکی قوی بود، زیرا خریداران برای اجتناب از افزایش مالیات بر خودروهای الکتریکی جدید تلاش کردند. این افزایش نسبت به فروش گسترده تر خودروهای برقی که ۴۱.۷ درصد افزایش داشت، کندتر بود.
بر اساس گزارش این نشریه انگلیسی، خودروهای تسلا با تقاضای کمتری مواجه هستند، زیرا برتری تکنولوژیکی آنها نسبت به رقبا کاهش یافته است. به عبارتی، از زمان انتخابات نوامبر آمریکا، علاقه به خودروهای تسلا به نصف کاهش یافته است. چند سال پیش، آنها بسیار بسیار محبوب بودند، زیرا پیشرفتهترین برند از نظر فناوری بودند. اما آنچه در سه ماه گذشته مشاهده شده، کاهش فروش است.
انتهای پیام