میزان واردات و اسقاط کامیون‌ برابر نیست/ افزایش خواب کامیون‌ها در بنادر و نارضایتی راننده‌ها

رئیس سازمان راهداری کشور ضمن اشاره به اینکه در بخش کامیون ناترازی داریم و میزان واردات و اسقاط برابر نیست، گفت: در حاضر واردات کامیون انجام می‌شود اما اسقاط، نه؛ لذا این امر باعث افزایش کامیون‌ها و افزایش خواب کامیون‌ها در بنادر شده و نارضایتی راننده‌ها را در پی داشته است.

رضا اکبری - معاون وزیر راه و شهرسازی - در گفت‌وگو با خبرآنی، در پاسخ به آخرین وضعیت نوسازی کامیون‌ها در کشور اظهار کرد: در حال حاضر تعداد کامیون‌ها در کشور زیاد است. در این چند سال بیش از ۳۰ هزار کشنده به کشور وارد و به ناوگان اضافه شده است اما کمتر از این عدد اسقاطی داشتیم.

وی افزود: شرایط اسقاط در کشور براساس قوانین به نوعی تنظیم شده که یک کشنده وارد می‌شود ولی کشنده فرسوده دیگر اسقاط نمی شود. بنابراین هرچه وارد شده به ناوگان اضافه می‌شود و تعداد را بالا می برد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در این قسمت کمبودی نداریم، بلکه ناترازی در تعداد کامیون اتفاق افتاده است. درحال حاضر خواب کامیون‌ها در بنادر از جمله بندرعباس برای بارگیری افزایش پیدا کرده و نارضایتی راننده‌ها زیاد شده است. باید حتما یک کامیون که وارد می‌کنیم یک تا دو برابر، اسقاط کامیون فرسوده داشته باشیم تا سن ناوگان کاهش و بهره‌وری افزایش یابد.

وی تصریح کرد: قوانینی که برای نوسازی ناوگان در سال‌های قبل مصوب شده اسقاط را به عنوان یه شرط الزامی قرار نداده که به آن اعتراض کردیم و به دنبال اصلاح قانون هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر کامیونی که قرار است به ناوگان اضافه شود حتماً خواست وزارت راه این است که حداقل معادل و مشابه آن اسقاط شود، اظهار کرد: در این صورت نوسازی باید اتفاق بیفتد و تعادل نیز برقرار شود، زیرا هرچه کامیون جدید اضافه شود تعادل برهم می‌ریزد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.