اعلام نتیجه تست شبانه تراموا در تهران؛ تست نهایی فروردین 404

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، با روند رو به رشد جمعیت، گسترش حمل‌ونقل عمومی در کلانشهرتهران به امری ضروری تبدیل شده و اقدماتی که مدیران شهری برای این حوزه انجام می‌دهند،  معیاری برای سنجش عملکرد آنهاست.  

بعد از دوره پنجم مدیریت شهری که اصلاح طلبان زمام اداره امور شهر را بر عهده داشتند و اقدامات مدیران شهر به نامگذاری خیابان‌ها و معابر یا افتتاح پروژه‌های خرد در سطح محلات معطوف می‌شد، دوره ششم مدیریت شهری گام‌های بلندی برای سر و سامان دادن به شهر به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی که با پسرفت مواجه شده بود، برداشت.  

در این راستا  ضمن تلاش برای نوسازی و اورهال ناوگان اتوبوسرانی، مترو و تاکسی‌ها از طریق عقد قرارداد با تولیدکنندگان داخلی و خارجی که بخشی عمده‌ای از آن‌ها در سال جاری به ثمر نشست، تلاش کرد تا تراموا به عنوان یک مد جدید حمل و نقل به تهران راه یابد.  

تراموا، نوعی قطار سبک شهری است که  نتایج مطالعات کارشناسی نشان می‌دهد در مقایسه با اتوبوس‌های بی‌آر تی و اتوبوس‌های عادی، می‌تواند نقش مؤثرتری در میزان جا به جایی مسافران داشته باشد چراکه ظرفیت بیشتری دارد.  

تراموا , شهرداری تهران , شرکت واحد اتوبوسرانی , شهر تهران ,

برای عملیاتی کردن‌ایده راه‌اندازی تراموا در تهران، شهرداری با یکی از تولیدکنندگان تراموا در دنیا که در چین صاحب صلاحیت است، توافقاتی انجام داد و مقرر شد 2 رام قطار تراموای چرخ لاستیکی که از آن به عنوان ART  یاد می‌شود به صورت‌امانت از شرکت سازنده برای تست،   دریافت شود و اگر نتایج آن موفقیت‌آمیز بود انعقاد قرارداد تولید انبوه آن در دستور کار قرار گیرد.  

با تحقق وعده مدیران شهری و ورود تراموا به تهران، فرآیند تست شبانه آن‌ها از بامداد 22 بهمن آغاز شد و تا 8 اسفند ادامه یافت.  

احمد قیومی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، درباره تست تراموای 3 کابین چرخ لاستیکی که طی 8 شب انجام شد، گفت: این تست‌ها شامل بررسی ظرفیت بارگیری مسافر با وزن‌های 4، 8 و 16 تن، تست سرعت و حرکت ایزوله شده تا پایانه آزادی با همراهی پلیس و همچنین حرکت عادی از پایانه آزادی به تهران پارس با توقف در‌ایستگاه‌ها بود.

وی ادامه داد: در این تست‌ها، مقدار شارژ تراموا محاسبه و مشخص شد که دو دستگاه تراموای وارداتی به تهران، مصرف شارژ متفاوتی داشتند؛ به طوری که یکی از آن‌ها 15 تا 16 درصد شارژ کمتری مصرف کرده بود که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

قیومی افزود: تست‌های انجام‌شده از جمله شعاع گردش، ورود و خروج به میادین و پایانه آزادی، حرکت در لاین ویژه، عملکرد خط‌خوان و سیستم خودران، بررسی شیب و ورود به زیرگذر، بدون مشکل خاصی انجام شدند. توجه به ظرفیت باتری تراموا و استفاده از شارژر‌های پاندیگراف در‌ایستگاه‌ها یا به صورت سقفی روی تراموا و همچنین شارژ بین‌راهی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تأکید بر موفقیت‌آمیز بودن تست‌های روزانه و آموزش‌های فنی به خبرنگار خبرآنی، گفت:  با پایان یافتن تست‌های شبانه، قرار است تست روزانه با  تراموای 4 کابینه انجام شود، بنابراین فعلا با 2 رام تراموای موجود کاری نداریم و منتظر هستیم که تراموای 4 کابیته به تهران وارد شود.  

به گفته وی، ورود تراموا‌های جدید و آغاز تست روزانه با مسافر، بعد از عید خواهد بود.  

وی تأکید کرد: نکات مطرح‌شده توسط ارگان‌های درگیر در این پروژه جمع‌بندی شده و قرار است مکاتبه‌ای از طریق مدیرعامل مترو انجام شود تا تمامی درخواست‌ها و نکات به صورت کتبی به طرف چینی ارائه شود. این درخواست‌ها شامل بررسی امکان تولید تراموای 4 کابین با مشخصات فنی مورد نیاز ایران است.

به گزارش خبرآنی،  پس از تصویب نهایی و اجرای قرارداد، موضوعات دیگری مانند آماده‌سازی خط، تغییر‌ایستگاه‌ها، طول مسیر، دسترسی مردم به‌ایستگاه‌ها، نوع استفاده از تراموا در خط، ورود و خروج به پایانه آزادی و مباحث ایمنی، ترافیکی و هوشمندسازی تقاطع‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نتایج مثبت تست تراموا و اخذ مصوبه از شورای شهر تهران در آینده‌ای نزدیک،  نویدبخش نزدیک شدن تهران به یک تغییر چهره مطلوب و بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان در نقاط پرتردد شهر است.  

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.