جنرال موتورز در رقابت خودروهای برقی از تسلا جلو زد

جنرال موتورز، سال گذشته، فروش خودروهای الکتریکی را افزایش داد و سهم بازار را با وجود کاهش تقاضا، از شرکت‌هایی مانند تسلا گرفت.

به گزارش خبرآنی، شرکت خودروسازی جنرال موتورز، میلیاردها دلار را در طول دهه‌ها تلاش برای ایجاد یک مسیر الکتریکی، صرف کرده است و خودروهای برقی و هیبریدی پیشرو را عرضه کرده است که در نهایت نتوانستند به فروش انبوه برسند، اما این بار ممکن است متفاوت باشد.

چهار تحلیلگر این صنعت گفتند: این پیشرفت که خط تولید خودروهای برقی محرک آن هستند، نشان می‌دهد که جنرال موتورز می‌تواند برای اولین بار خریداران را متقاعد کند که به سمت خودروهای برقی حرکت کنند.

به گفته متخصص خدمات خودرو در شرکت « Cox Automotive»، سهم جنرال موتورز در سه ماهه چهارم از خودروهای الکتریکی آمریکا، به ۱۲ درصد رسید که دو برابر سال قبل بود و پس از تسلا با ۴۴.۴ درصد، در رتبه دوم قرار گرفت. فروش خودروی برقی کادیلاک لیریک جنرال موتورز در سال گذشته، سه برابر شد و به ۲۸ هزار و ۴۰۲ دستگاه رسید و از هر یک از کادیلاک‌های بنزینی XT۴، XT۵ و XT۶ پیشی گرفت. فروش شورلت اکوئیناکس و بلیزر با قیمت پایین‌تر، به ترتیب، ۲۲ درصد و ۴۰ درصد از کل تحویل‌های سه ماهه چهارم را به خود اختصاص دادند.

این رشد بر تعهد سرسختانه جنرال موتورز به خودروهای برقی، با وجود ضررهای سنگین و تمایل رقبای این شرکت از جمله فورد و تویوتا برای اولویت‌ دادن به خودروهای هیبریدی تاکید می‌کند. تحلیلگران، افزایش خودروهای برقی جنرال موتورز را مدیون تعداد فزاینده مدل‌های رقابتی آن می‌دانند  که به مشتریان خود، گزینه‌های الکتریکی بیشتری نسبت به رقبا ارائه می‌دهد.

جنرال موتورز همچنین در برابر تعرفه‌های ۲۵ درصدی تهدید شده ترامپ بر کانادا و مکزیک آسیب‌پذیر خواهد بود، زیرا صدها هزار خودرو در مکزیک تولید می‌کند.

تویوتا مدت‌هاست که بر بازار هیبریدی تسلط دارد و با این استدلال که فناوری خودروهای برقی هنوز برای اکثر مشتریان پیشرفته یا مقرون به صرفه نیست، خودروهای برقی کمی می‌فروشد. خودروهای هیبریدی در سال گذشته، بیش از ۴۰ درصد از ۲.۳ میلیون خودروی فروخته شده تویوتا در آمریکا را تشکیل دادند. فروش هیبریدی فورد با جهش ۴۰ درصدی، به حدود ۱۸۷ هزار دستگاه رسید که تقریباً دو برابر فروش ۹۸ هزار خودروی برقی فورد بود.

بر اساس گزارش رویترز، جنرال موتورز، ۱۱۴ هزار و ۴۳۲ دستگاه خودروی برقی فروخته است. این خودروساز قصد دارد برای سال ۲۰۲۷، خودروهای پلاگین هیبریدی را به عنوان یک راهبرد کوتاه مدت برای رعایت مقررات آلایندگی ارائه دهد، اما برنامه‌ای برای ساخت هیبریدی‌های سنتی با هزینه کمتر و عدم نیاز به شارژ ندارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.