شهردار منطقه ۲۱ تهران با اشاره به آخرین وضعیت پروژههای عمرانی منطقه ۲۱ گفت: شهردار تهران تاکید جدی دارد که بی آر تی تا تهرانسر ادامه پیدا کند. برای تراموا نیز باید شبکه حمل و نقل آماده شود تا بتواند به این منطقه برسد؛ فعلا به دنبال آوردن بی آر تی به این منطقه هستیم. معاونت ترافیک ما در حال پیگیری است خط بی آر تی تا تهرانسر ادامه پیدا کند.
به گزارش خبرآنی، محسن امیدیان صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در تشریح وضعیت این منطقه اظهار کرد: بزرگترین واحدهای صنعتی در کشور در منطقه ۲۱ قرار دارد و برخی از بافتهای مسکونی کنار صنعت شکل گرفتند که ما بازنگری طرح تفصیلی منطقه را خواهیم داشت و ظرف شش ماه آینده این طرح را به نتیجه میرسانیم و امیدواریم در شورای عالی معماری و شهرسازی نیز به تصویب برسد.
وی با بیان اینکه سیاست ما در شهرداری ساخت مسکن نیست بلکه تسهیل گر هستیم، گفت: طرح جامع تفصیلی ما شامل توسعه شبکههای معابر، طراحی جدید فضای سبز، ساخت بیمارستان، مراکز خرید و تجاری، به روز رسانی ارتباط صنعت با بافت مسکونی و بخشهای دانشگاهی است.
شهردار منطقه ۲۱ با بیان اینکه ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی از تعهدات ما بود که ۱۱ درصدش در منطقه در حال ساخت است و نگاه شهرداری تهران مبتنی بر ارائه خدمت با محوریت مردم است، گفت: نگاهمان در این خصوص قشری نیست؛ یکی از پروژههای ما ساخت خانه برای کارکنان آتش نشانی است که ۴۰۰۰ از این ۲۲ هزار واحد مسکونی برای آنهاست البته این ۲۲ هزار واحد در مراحل مختلف هستند؛ اما خداراشکر با سرعت خوبی پیش میرود.
وی درباره پروژههای عمرانی این منطقه گفت: در حوزه توسعه شبکه معابر پروژه روگذر فتح – باغستان را داریم و امیدوار بودیم تا پایان سال افتتاح شود اما یک معارض تاسیساتی شرکت گاز داریم که خط باید جا به جا شود البتعه می بایست شرایط اقلیمی و آب و هوایی اجازه این کار را دهد و حداکثر در نوروز انجام میشود و پس از انجام آن حداکثر ۱۵ روز بعد به بهرهبرداری میرود.
شهردار منطقه ۲۱ با اشاره به پروژه دو گاز عنوان کرد: این پروژه از حجم ترافیک میکاهد چراکه کمربند غربی تهران برای انتقال ترافیک به اتوبانهای شهید فهمیده، شهید همت و مناطق غربی خواهد بود. امیدواریم بخشی از پروژه به شب عید برسد و بخشی دیگر تا پایان فروردین به پایان برسد. برخی رفع معارضات باعث میشود برخی از پروژهها با تأخیر مواجه شود. در پروژه دوگاز همه کارها انجام شده و فقط ابلاغ کمیسیون ماده ۵ مانده که اگر ابلاغ شود ما شروع میکنیم.
امیدیان درباره محدودیت ارتفاعی در شهرک کاظمیه (شهرک مجاور فرودگاه مهرآباد) گفت: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در شهرک کاظمیه تمام مجوزهای ساخت ۵ طبقه بوده است و پس از آن فرودگاه نسبت به محدودیت ارتفاع تاکید کرد و از اردیبهشت ۱۴۰۳ با پیگیری فرودگاه مهرآباد محدودیت از ۵ طبقه به ۳ طبقه کاهش پیدا کند. این کار باعث شد این شهرک مثل یک دندان افتاده دیده شود؛ چراکه محدودیت ارتفاعی شکل خوبی در این منطقه درست نکرده است. دستگاه بالادستی فرودگاهها ارتفاع مجاز را ۲۱ متر اعلام کرد اما فرودگاه مهرآباد روی ۱۵ متر تاکید دارد؛ جلساتی برگزار کردیم و نهایتا جمع بندی داشتیم که مکاتبهای با دستگاههای بالادستی صورت بگیرد.
شهردار منطقه ۲۱ درباره وضعیت آب در منطقه گفت: وضعیت آب منطقه خیلی خوب نیست؛ اما مجموعه نظامی باتوجه به اینکه آب خام خوبی دارند، اعلام آمادگی کردند که برای تامین فضای سبز به ما کمک کنند و در اختیار ما هم قرار دهند.
وی درباره وضعیت ناوگان اتوبوسرانی منطقه ۲۱ بیان کرد: در شهر تهران نیازمند ۱۱ هزار اتوبوس هستیم تا بتوانیم خدمت خوبی به شهروندان کنیم؛ در ابتدای دوره ششم تعداد اتوبوسهای فعال ما زیر ۱۰۰۰ اتوبوس بود. امروز تقریبا ۲۵۰۰ فعال در تهران داریم و نسبت به گذشته ۱۵۰ درصد افزایش ظرفیت داشتیم. در تهرانسر و منطقه ۲۱ هم درخواست نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را دادیم و ۱۹ دستگاه در اردیبهشت ماه به ناوگان ما اضافه کنیم و قرار است تا پایان سال ۲۰ دستگاه اتوبوس نو تحویل ناوگان منطقه شود.
شهردار منطقه ۲۱ درباره تردد شبانه هواپیماها در منطقه که موجب نارضایتی مردم شده است، عنوان کرد: پروتکل این است که از ۱۲ تا ۶ صبح نباید هیچ پروازی انجام شود؛ اما متأسفانه رعایت نمیشود. ما متولی نیستیم و همکاران ما در فرودگاه باید پاسخگو باشند؛ البته ممکن است تأخیر در پرواز اتفاق بیوفتد و این مسئله باعث شود پس از ساعت ۱۲ شب فرود داشته باشیم.
وی درباره مساله کمبود پارکینگ در منطقه ۲۱ بیان کرد: این مسئله از قدیم مشکل تهران بوده است؛ ما در حال پیگیری هستیم و قانون داریم هر کسی بخواهد در ساخت پارکینگ همکاری کند، تسهیلات خوبی خواهد گرفت. در عین حال اعلام کردیم هر سرمایه گذاری بیاید، میتوانیم زمین بدهیم تا مشکل پارکینگ کمتر شود.
امیدیان با اشاره به ساخت شهربازی در این منطقه گفت: ما از اقدامات نقطه به نقطه جواب چندانی نمیگیریم. طرح تفصیلی به ما کمک میکند تا نظام مسائل را جامع تر حل کنیم. بالاخره ساخت شهربازی پیش بینی شده است اما به مقدماتی نیاز دارد و فعلا میخواهیم تکلیف طرح تفصیلیمان را نهایی کنیم.
وی در خصوص برنامه شهرداری برای کمبود سرانه درمانی بیان کرد: در حوزه مدیریت شهری باتوجه به پراکندگی بافت مسکونی امکان این را نداریم در همه مناطق مسکونی خدمات ارائه دهیم. ساخت باید توجیه اختصاصی داشته باشد که بخش خصوصی بیاید اما در عین حال شهر سالم را داریم و کار عمرانی یکی از درمانگاههایمان در منطقه ویلاشهر به پایان رسیده و به شدت در حال پیگیری هستیم تا پایان سال خدمات ارائه کند. متاسفانه سرانه ضعیفی داریم اما با درمانگاه وضعیت بهتر خواهد شد. یک درمانگاه دیگر هم در شهرک فرهنگیان خواهیم داشت که در نهایت به نتیجه خواهیم رساند.
شهردار تهران درباره آخرین وضعیت مجموعه فرهنگی ققنوس عنوان کرد: این یک ملک شخصی است و درگیریهای حقوقی دارد. امیدواریم به یک سامان خوب برسد.
وی همچنین درباره آخرین وضعیت خط بی آر تی بیان کرد: آقای زاکانی تاکید جدی دارد که بی آر تی تا تهرانسر ادامه پیدا کند. برای تراموا نیز باید شبکه حمل و نقل آماده شود تا بتواند به این منطقه برسد؛ فعلا به دنبال آوردن بی آر تی به این منطقه هستیم. معاونت ترافیک ما در حال پیگیری است تا خط بی آر تی تا تهرانسر ادامه پیدا کند.
انتهای پیام