افتتاح پروژه «بام ری» در بهار سال آینده

به گزارش خبرنگار اجتماعی اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، عبدالمطهر محمدخانی در ادامه نشست خبری امروز با خبرنگاران با بیان اینکه تراموا در دو خط، مصوبه شورای شهر دارد، اظهار کرد: شهرداری در همکاری سازنده با شورای شهر تهران این مسیر را پیش می برد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران تأکید کرد: یکی از مدیران سابق شهری گفته بود که تراموا تنها بزرگتر از اتوبوس بی آرتی است البته اگر اطلاعات خود را در مورد تراموا به روز کند، چنین اظهار نظری نخواهد داشت. مد حمل و نقلی ال.آر.تی به مترو شبیه تر است تا اتوبوس های دو کابین در خطوط بی آرتی. ما در حال تلاش هستیم که تراموای چهارکابین را با 350 نفر ظرفیت جابجایی فعال کنیم که از این جهت شبیه مترو است و سیستم سیگنالینگ و ترمز هوشمند آن نیز به مترو شباهت دارد.

وی ادامه داد: ساخت و ساز بسیار هزینه بر مترو در بخش ال.آر.آتی و یا تراموا وجود ندارد، وقتی در مورد تراموای چرخ لاستیکی صحبت می کنیم باید از شباهت با مترو سخن بگوییم نه اتوبوس.

محمدخانی با اشاره به همکاری مشاوران با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تصریح کرد: خطوط برای تردد تراموا با توجه به شرایط آب و هوایی و شیب محیط آزمایش می شود که ببینیم تا چه اندازه قابل اجراست. در مرحله اول خط میدان آزادی تا پایانه شرق برای تردد تراموا پیش بینی شده که امیدواریم توسعه پیدا کند. ظرفیت و سرعت تراموای سه یا چهار کابین نیز در حال بررسی است، در آینده نزدیک یکی از تست های شبانه تراموا را با حضور خبرنگاران انجام خواهیم داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اکثریت شورای شهر تهران با موضوع تراموا موافق هستند. با اضافه شدن یک مد جدید حمل و نقلی حتماً موافقت می شود. برایند شورا این است که از ظرفیت تراموا نیز استفاده شود که البته منوط به مباحث کارشناسی است که در حال انجام است.

وی همچنین گفت: پنجشنبه این هفته رونمایی از بسته های برقی سازی در ناوگان حمل و نقل را خواهیم داشت.

سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره پروژه بام ری و مشکلات استفاده از آسانسور در ایستگاه های مترو اظهار کرد: طبق زمان‌بندی در بهار سال آینده افتتاح پروژه بام ری که یک ظرفیت زیست محیطی است را خواهیم داشت و فرایندهای حقوقی آن نیز در مجموعه شهرداری در حال پیگیری است. درباره آسانسور نیز برخی از ایستگاه ها عمقی در حدود 70 متر دارند و سازمان استاندارد می گوید هر  11 متر باید یک خروجی وجود داشته باشد در حالیکه این امکان در ایستگاه ها وجود ندارد و این خواسته منطق خاصی هم ندارد. در همه جای دنیا آسانسورها با عمق زیاد، تعریف مشخصی دارند و آیین نامه ها در این زمینه باید بر اساس تجربه ها و استانداردهایی که در دنیا و در کشور وجود دارد به روز شود. آسانسور برج میلاد مثال مشخصی است که از شرط سازمان استاندارد پیروی نمی کند. اصل اختلاف شهرداری و سازمان استاندارد این است که فاصله بین ورودی مترو با سالن انتظار و خط مترو در بسیاری از ایستگاه ها بیشتر از 11 متر است و امکان اجرای شرط غیرمنطقی سازمان استاندارد وجود ندارد.

محمدخانی با بیان اینکه هماهنگی ها بین معاونت ها در ایجاد زیرساخت ها وجود دارد، اظهار کرد: در همه پروژه های ما در حوزه عمرانی به صورت تمام وقت کار انجام می شود، برای مثال عملیات عمرانی در پروژه یادگار امام(ره)، بزرگراه شهید بروجردی و آزادراه شهید شوشتری در سه شیفت انجام می شود.

در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی مسکن با حمایت دولت قبل و تداوم جلسات آن در این دوره، گفت: تسهیلاتی برای بخش خصوصی و دولتی در نظر گرفته شده است. شهرداری به عنوان تسهیل گر ورود داشته اما انبوه سازی مسکن به جز موارد خاص، توسط شهرداری صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به پرسشی در رابطه با فعالیت دست فروشان در ایام منتهی به نوروز، گفت: اصل بر توسعه فعالیت مشاغل خرد است که بتوانند کالا عرضه کنند. ذیل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در برخی میادین و بوستان ها ظرفیت ها در حال ایجاد است که باید همکاری از سوی وزارت صمت نیز صورت بگیرد. گسترش این فضاها برای فروشندگان خرد به نفع اقتصاد و تولید است و در رقابت با فروشندگان و صاحبان فروشگاه ها نیست. این موضوع در کلانشهر 10 میلیون نفری می تواند طوری مدیریت شود که دست فروشان نیز در ایام منتهی به نوروز درآمد داشته باشند.

محمدخانی تأکید کرد: تلاش ما پیش بینی فضا برای حضور مسالمت آمیز دست فروشان جهت عرضه کالا و محصولاتشان است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

افتتاح پروژه آینده

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.