270 هزار خودرو فرسوده در 9 ماهه امسال اسقاط شد

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، محمود مشهدی شریف اظهار کرد: پس از تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو و اصلاح ماده 10 آن و همچنین تصویب آئین نامه اجرایی از ابتدای سال 1403، شاهد رشد اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده بوده‌ایم.

وی افزود: درباره ضرورت خودرو‌های فرسوده الزاماتی داریم و باید محل مصرف آن مشخص شود که یکی از آن‌هاواردات خودرو‌های سواری خارجی است. طبق قانون به ازای هر 4 دستگاه اسقاط شده یک دستگاه وارد می‌شودکه این امر در سال 1396 ممنوع شد و عملا خودروی خارجی وارد نشد و محل مصرف گواهی کاهش یافته‌است.

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور تصریح کرد: از حدود 400 هزار دستگاه تاکسی که در سطح شهر تردد می‌کنند 190 هزار دستگاه یا 47 درصدفرسوده است و از 23 هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری 13هزار دستگاه یعنی 56 درصد فرسوده‌ اند. این عدد در23 هزار اتوبوس‌های درون شهری به 18 هزار اتوبوس فرسوده یعنی 81 درصد می‌رسد.

مشهدی شریف ادامه داد: درحالی که میانگین خودروی فرسوده در کشور در مورد اتوبوس‌های درون‌شهری باید 50 درصد باشد که باید این فاصله برداشته شود.

وی خاطر نشان کرد: براساس طرح ساماندهی بازار خودرو باید به ازای تولیدات کارخانجات خودروسازی سالانه 25 درصد اسقاط خودرو داشته باشیم؛ اما از آنجا که ماده 4 طرح ساماندهی خودرو در بحث خودرو‌های خارجی با مشکل مواجه شده این امر هم مسکوت مانده است.

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور ادامه داد: برای رونق خودروهای دیزلی باید فکری درباره قیمت گواهی اسقاط آنها کرد تا رونق بیشتری بگیرد.

مشهدی شریف با اشاره به اهمیت توجه دولت و مجلس برای ادرنظرگرفتن محل جدیدی برای گواهی اسقاط بیان کرد: تخصیص نیافتن منابع لازم، تسهیلات ارزان قیمت، طرح‌های متعدد و نبود اطلاعات همه ذی‌نفعان از جمله مشکلات طرح جایگزینی است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.