به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، آغاز دوباره قطع برنامهریزی شده برق خانگی که از 22 آذرماه اجرایی شد، با دوره قبلی که از 20 آبان تا ششم آذرماه اجرایی شده بود، تفاوتهایی دارد.
از مهمترین تفاوتهای قطعیهای فعلی برق بخش خانگی، عدم همخوانی اطلاعیههای خاموشی با زمان و مدت قطع برق است. اگرچه بخشی از مشترکان با قطع برنامهریزی شده برق مطابق با اطلاعیههای شرکتهای توزیع، مواجه هستند و میتوانند نسبت به وضعیت زندگی روزانه خود، مدیریت بهتری داشته باشند، بخشی از مشترکان نیز از عدم همخوانی اطلاعیههای قطع برق با آنچه اتفاق میافتد گلایه دارند.
یکی از مشترکان در تهران در تماس با پایگاه خبری خبرآنی اعلام کرد که در روزهای گذشته، درحالی که اطلاعیه قطعی برق خانگی بین ساعت 13 تا 15 برای روز مذکور صادر شده بود، برق منزل مسکونیاش از ساعت 9 صبح تا 15 قطع شد و پیگیری از سامانههای مربوطه از جمله سامانه فوریتهای قطع برق 121، هیچ پاسخی برای این قطعی طولانی در پی نداشت.
تعداد زیادی از تماسهای مردمی با خبرآنی حاکی از قطع برق بدون صدور اطلاعیه است؛ به طوری که در مراجعه مشترکان به اپلیکیشن "برق من" و یا سایتهای شرکتهای توزیع، هیچ اطلاعیهای در خصوص قطع برنامه ریزی شده آنها در روز جاری وجود ندارد، اما برق آنها قطع شده است.
از دیگر گلایههای مردمی، عدم تطابق مدت زمان قطع برق است، درحالی که اطلاعیههای صادر شده از زمان دو ساعته قطع برق حکایت دارد، برق این دسته از مشترکان، بین 3 تا 4 ساعت هم قطع بوده و زمان رفع خاموشی آنها با آنچه در اطلاعیهها آمده، همخوانی نداشته است.
از آنجایی که همراه با قطع برق در زندگی آپارتماننشینی، سیستم گرمایشی و آب شرب وابسته به پمپ نیز قطع می شود، قطعیهای برنامهریزی شده بین ساعات 17 تا 23 نیز موجب گلایه بیشتر مردم است؛ چرا که در ساعات شب، سرمای هوا بیش از ساعات روز، در شرایطی که سیستم سرمایشی همراه با قطع برق، خاموشی میشود، موجب آزردگی مشترکان خواهد شد.
با توجه به ادامه دار بودن قطعیهای برق خانگی در فصل سرد امسال، بهنظر میرسد مدیران صنعت برق کشور، باید نسبت به همخوانی بیش از پیش اطلاعیههای خاموشی توجه بیشتری را معطوف کنند و نسبت به شرکتهای توزیع برق کمکار، نظارت بیشتری را اعمال کنند.
انتهای پیام/