خرید اتوبوس برقی از چین برای مافیای خودرو گران تمام شد

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، سید محمد آقامیری با اشاره به خرید اتوبوس‌های داخلی، اظهار کرد: ما تمام اتوبوس‌های دیزلی را از ایران و تولید داخلی خریداری کردیم که متأسفانه بدقولی کردند و طبق تعهدی که داشتند، اتوبوس‌ها را تحویل ندادند و همچنان درگیر این موضوع هستیم.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعداد دستگاه‌هایی که از تولید داخلی سفارش دادیم، تمام ظرفیت تولیدشان بود، خاطرنشان کرد: برای بیش از 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس قرارداد بستیم و تولیدکنندگان بیشتر از این ظرفیت تولید نداشتند و برای همین تعدادی که قول دادند هم بدقولی کردند.

وی با اشاره به خرید 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس خارجی نیز گفت: این اتوبوس‌ها را به یک سوم قیمت، ارزان‌تر از تولیدکننده داخلی خریده‌ایم و تولید کننده داخلی که در این زمینه مدعی‌ست، اتوبوس برقی تولید نکرده و ما حتی در مقایسه با همین ادعا هم یک سوم ارزانتر خرید کرده‌ایم.

آقامیری همچنین تصریح کرد: به مافیای خودرو فشار وارد شده که ما اتوبوس خارجی برقی با کیفیت و قیمت بهتر خریده‌ایم؛  قیمتی که تولیدکننده داخلی اعلام کرده بود 340 هزار یورو بود و شهرداری با 220 هزار یورو این اتوبوس‌ها را خریداری کرده است؛ به همین دلیل برای مافیا سخت است که این اتفاق توسط شهرداری تهران رقم خورده است.

وی با بیان اینکه به نظر بنده بعید به نظر می‌رسد هیچ کلان شهر دیگری از شرکت‌های داخلی اتوبوس‌های برقی بخرد، یادآور شد: خرید اتوبوس‌های برقی چینی توسط شهرداری تهران به الگویی تبدیل شده که بر اساس آن سایر کلانشهرها هم از چین اتوبوس برقی وارد کنند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی باید تلاش کنند توانمندی‌های خود را افزایش دهند تا بتوانند رضایت و اعتماد کلان شهرها و شهرداری تهران را جلب کنند، یادآور شد: تولیدکنندگان داخلی دلیل این بدقولی را مباحث مالی اعلام می‌کنند اما اینگونه نیست و معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری بارها در این خصوص توضیح داده و مشکل مالی در این زمینه وجود ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: به هر شکل این بدقولی به اپیدمی تبدیل شده و در تحویل خودروهای سواری شخصی هم می‌بینیم که بدقولی می‌کنند و متأسفانه این اپیدمی در صنعت خودروسازی کشور وجود دارد و به لحاظ اعتماد زیاد مردم و حمایت بی‌رویه دولت از خودروساز داخلی، این روند همچنان ادامه دارد.

آقامیری درخصوص کیفیت پایین اتوبوس‌های تولیدی یکی از شرکت‌های داخلی نیز گفت: متاسفانه هنوز شهرداری با یکی از این تولیدکنندگان درگیر است که باید مبلغ را برگردانند. اینکه آن شرکت، اتوبوس بی‌کیفیت تولید می‌کند و خرابی اتوبوس‌های نو را به خدمات پس از فروش حواله می‌کند، قاعده درستی نیست. اتوبوسی که تازه تحویل گرفتند، در کمتر از یک ماه به مشکل برخورده و باید تعویض و یا اصلاح شود و نباید شهرداری هزینه آن را بدهد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.