به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از رویترز، کمیسیون حفاظت از اطلاعات خصوصی کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد این شرکت آمریکایی بدون رضایت کاربران اطلاعات حدود ۹۸۰ هزار کاربر فیس بوک در این کشور را در خصوص مذهب، دیدگاه های سیاسی و جنسیت جمع آوری کرد. در مرحله بعد این اطلاعات توسط ۴ هزار آگهی دهنده مورد استفاده قرار گرفت.
این سازمان در بیانیه خود آورده است: به طور خاص مشخص شد متا داده های رفتاری کاربران مانند صفحاتی که آنها می پسندند و تبلیغاتی در فیس بوک که روی آنها کلیک می کردند، تحلیل کرد و موضوعات تبلیغاتی را در خصوص اطلاعات حساس به دست آمده ایجاد و مدیریت کرد.
همچنین متا درخواست کاربران برای دسترسی به اطلاعات حساس را رد کرد و نتوانست از دسترسی هکرها به اطلاعات حساس ۱۰ شهروند کره جنوبی جلوگیری کند.