المپیک فناوری در 6 حوزه اولویت‌دار برگزار شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، دکتر حسین افشین؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در مراسم اختتامیه المپیک فناوری 2024 که امروز در پارک فناوری پردیس برگزار شد، با تاکید بر نقش محوری دکتر عارف در توسعه‌ اکوسیستم نوآوری کشور، اظهار کرد: بسیاری از دستاوردهای این حوزه از جمله پارک فناوری پردیس تا ایجاد معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان و تأسیس پارک‌های علم و فناوری حاصل تلاش‌های مستمر وی بوده است.

وی تصریح کرد: معاونت علمی به عنوان نهادی حمایتی، از تلاش‌های تمامی فعالان حوزه نوآوری و فناوری، فارغ از جایگاه و موقعیتشان، حمایت می‌کند و این نهاد از تمامی افرادی که در این مسیر تلاش می‌کنند، پشتیبانی می‌کند.

افشین، المپیک فناوری را تلاش موثری برای برانگیختن علاقه و فعالیت جامعه در حوزه علم و فناوری دانست و خاطرنشان کرد: این رویداد مهم در 6 حوزه اولویت‌دار برگزار شده است و توسعه این حوزه‌ها می‌تواند نقش بسزایی در اقتدار و رشد کشور ایفا کند.

وی همچنین با مقایسه المپیک فناوری با المپیک‌های ورزشی اظهار کرد: در المپیک فناوری، مدال‌ها در ابتدای مسیر پژوهشی و نوآوری افراد اعطا می‌شود. دلیل این امر آن است که شرکت‌کنندگان در این رویداد عموماً در ابتدای فعالیت حرفه‌ای خود هستند و مسیری طولانی و پر چالش را پیش رو دارند.

معاون علمی رئیس‌جمهور با اشاره به تنوع دستگاه‌های اجرایی در دولت، خاطرنشان کرد: برخی از این دستگاه‌ها به امور گذشته می‌پردازند و برخی دیگر به مسائل جاری. اما معاونت علمی با نگاهی به آینده و با هدف توسعه‌ علم و فناوری، بر روی نوآوری و شکوفایی ایران تمرکز دارد. وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های جوانان، شاهد ایران آباد و مقتدری باشیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.