حضور بیش از 4 هزار نودانشجو در دانشگاه تهران

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی، حسین حسینی سرپرست دانشگاه تهران در مراسم استقبال از نودانشجویان این دانشگاه با اشاره به اینکه دانشگاه فقط کارکرد علمی ندارد بلکه در عرصه‌های اجتماعی نیز تاثیرگذار است، اظهار داشت: اولین ورودی دانشگاه تهران بهمن 1313 بوده است و امسال نودمین سال تاسیس دانشگاه تهران را گرامی می‌داریم. دانشگاه تهران در تمامی تحولات 90 سال اخیر یکی از تاثیرگذارترین نظام آموزشی در فضای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانشگاه بوده و به خود می‌بالیم که در چنین دانشگاهی نفس می‌کشیم. چرا که ستارگان پر فروغی آن را احاطه کرده است.

وی افزود: امسال 4 هزار و 500 دانشجو در مقطع کارشناسی وارد دانشگاه شدند و جمعیت ورودی دختران بیش از پسران است. بیش از 6 هزار و 500 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و نزدیک به 2 هزار نفر در مقطع دکترا  وارد دانشگاه تهران شدند.

وی با بیان اینکه دانشجویان دوران سخت رقابت را پشت گذاشتند، گفت: ورود به دانشگاه تهران، ورود آسانی نیست؛ ورود شما به معنای تداوم آموزش، تحقیق و توسعه علمی کشور و به معنای تداوم نشاط و امید در دانشگاه تهران است.

سرپرست دانشگاه تهران با تاکید بر استفاده دانشجویان از همه ظرفیتهای دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران یک دانشگاه جامع است و دانشجویان در حوزه‌های علوم انسانی اجتماعی، هنر، فنی، علوم پایه دامپزشکی و کشاورزی در دانشگاه تهران گرد هم آمده است.

وی افزود: ما در برنامه‌های آموزشی دانشگاه دو برنامه با نام‌های «دو وجهی» و «کهاد» داریم. این دو برنامه فرصتی را فراهم می‌کند که علاوه بر آموزش در حوزه تخصصی از دوره‌های دیگر رشته‌ها نیز استفاده شود. بنابراین دانشجویان باید از فضای بین‌رشته‌ای دانشگاه تهران استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.