المپیک فناوری 2024 پارک پردیس میدان جذب استعدادها شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، سجاد عباسی فشمی؛ دبیر المپیک فناوری 2024 در آیین اختتامیه المپیک فناوری 2024، رقابت‌های جهانی امروز را نبردی برای جذب استعدادها دانست و افزود: طبق آمارهای جهانی منتشر شده، تا سال 2020 تعداد 85 میلیون شغل وجود دارد که متخصصی برای آنها یافت نمی‌شود و در عین حال بسیاری از مشاغل در حال از بین رفتن هستند.

وی با اشاره به رقابت کشورهای منطقه برای جذب نخبگان ادامه داد: در این راستا، بسیاری از کشورها پلتفرم‌هایی ایجاد کرده‌اند تا بستری برای گردهم آمدن نخبگان در حوزه‌های مختلف فراهم شود.

دبیر المپیک فناوری 2024 این رویداد را بستری برای شناسایی استعدادها توصیف کرد و بیان کرد: این رقابت‌ها در قالب 6 رشته شامل ربات‌های جنگجو، رباتیک، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، پهپاد و امنیت سایبری برگزار شد. هر کدام از این رشته‌ها دارای زیرمجموعه‌هایی است.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از رقابت‌ها، 6320 نفر ثبت‌نام کردند و در نهایت 1614 نفر به مرحله فینال راه یافتند. به گفته وی، در لیگ ربات‌های جنگجو 50 تیم، در لیگ امنیت سایبری 810 نفر، در لیگ پهپاد 136 نفر و در لیگ رباتیک 627 نفر شرکت داشتند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.