اساتید دانشگاه شریف جنایات اسرائیل در غزه را محکوم کردند

به گزارش گروه دانشگاه ‌پایگاه خبری خبرآنی، شماری از استادان دانشگاه صنعتی شریف در نامه‌ای خطاب به همکاران خود در سراسر جهان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و لبنان را نه اقدام جنگی بلکه قتل‌عام تمام عیار دانسته و از جامعه دانشگاهی خواستند اقدامات جنایتکارانه اسرائیل را محکوم کنند.

استادان دانشگاه صنعتی شریف در ابتدای این نامه نوشته‌اند: ما گروهی از اساتید دانشگاه و دانشگاهیان، نگرانی و خشم خود را نسبت به جنایات و اقدامات هولناک نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه، کرانه باختری و جنوب لبنان در یک سال گذشته، از اکتبر 2023 تا اکتبر 2024، ابراز می‌کنیم.

در ادامه این نامه ‌آمده است: اسرائیل در حال نقض قوانین بین المللی و زیرپا گذاشتن چند قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از جمله قطعنامه‌های 191، 242، 338 است. (این رژیم) طی مدت نزدیک به 76 سال و از سال 1948، سرزمین‌های فلسطینی را اشغال کرده و شهرک‌های غیرقانونی ساخته است؛ ترکیب جمعیتی اصلی این سرزمین‌ها را تغییر داده، حقوق اولیه بشر را نقض کرده، مردم بومی را از خانه‌های خود بیرون و زمین‌هایشان را مصادره کرده و قتل‌های بی‌شماری را مرتکب شده است. این اقدامات عوامل اولیه و اصلی قیام و مقاومت مسلحانه کسانی است که در معرض این اشغال قرار گرفتند.

آنها با اشاراتی به جنبش‌های آزادی‌خواهانه غربی از همکاران خود (استادان دانشگاه) در غرب پرسیده‌اند: اگر پارتیزان‌های فرانسوی در دوران اشغال نازی‌ها، جنبش‌های مقاومت در یونان، بلژیک، هلند و مقاومت مسلحانه در یوگسلاوی در طول جنگ جهانی دوم را مشروع می‌دانید، پس باید جنبش مقاومت فلسطین را هم درست و صالح بشناسد.

استادان دانشگاه صنعتی شریف در ادامه به شمار شهدای فلسطینی بر اثر جنایات رژیم اسرائیل از سال گذشته اشاره کرده و افزوده‌اند: ارتش (رژیم) اسرائیل حدود 43000 نفر را کشته و بیش از 100000 نفر را زخمی کرده است که بیش از 10000 نفر در غزه مفقود شده‌اند که بیشتر آنها زن و کودک هستند. در کرانه باختری، حدود 800 نفر کشته و 4000 نفر زخمی شده‌اند. در جنوب لبنان بیش از 2500 نفر در اثر بمباران اسرائیل کشته و حدود 10000 زخمی شده‌اند. این اقدامات باید در تاریخچه جنایات علیه بشریت در قرن بیست و یکم ثبت شود.

آنها در پایان تاکید کرده‌اند: از همه افراد صلح‌طلب و کسانی که وجدان انسانی پاک دارند، صرف نظر از ملیت، می‌خواهیم اقدامات جنایتکارانه اسرائیل را محکوم کنند. خواستار آتش‌بس فوری در همه جبهه‌ها و پایان دادن به کشتار انسان‌ها توسط ارتش (رژیم) اسرائیل و خواستار عقب‌نشینی ارتش (رژیم) اسرائیل از تمام اراضی اشغالی همچنین محاکمه همه جنایتکاران جنگی در کشتارها و ترورهای دسته‌جمعی در نوار غزه، کرانه باختری و لبنان، مشابه محاکمه جنایتکاران جنگی نازی در سال 1945 و جنایتکاران جنگی صربستان در دهه 1990 هستیم.

این نامه به امضای مهدی احسان، فروهر فرزانه، مسعود دربندی، حمید زرابی‌زاده، مهدی کارگریان، سیدمحمد اعتمادی، مسعود سعادت فومنی، رحیم فائز، جواد ابراهیمیان بروجنی، علی عباسپور، وحید کریم‌پور، محمد میرزایی، عباس مظفر، ابراهیم آزادگان، علیرضا اجلالی، میرمصدف جمالی، محمد آراستی، محمود بهمن‌ابادی، فرزام فرهمند، ابوالحسن واعظی، مهدی فاتح‌راد، عباس ملکی، سعید سهراب‌پور، علیرضا زارعی، آریا الستی، فرخنده خراشادی زاده، مرتضی امینی، محمد باقر شمس‌اللهی، امیرحسین جهانگیر، محمدرضا اجتهادی، سعید پورتاکدوست، محمد اتوکش، حسین مختاری، محمودسعادت فومنی، محمدامین فضلی، شهاب آیت‌اللهی، مهران سپهری، محمدباقر ملائک، کیوان محمدی، محمدحسن راونجی، فرشاد فاطمی، حمیدرضا کلهر، علیرضا بهرام‌پور، جواد اکبری، حمید مهدی‌ قلی، مهدی نایبی، علی نوری بروجردی، محمدحسین غضنفری، امیر نجفی، محمدرضا پیشوایی، مازیار گودرزی، مریم سادات میرکریمی، سعید بهزادپور، محمد فراهانی، حسن ماهانی، حسن حدادپور، وحید خوانساری، علیرضا نظری علوی و هدی محمدزاده رسیده است که استاد، استادیار، دانشیار و مربی در دانشگاه صنعتی شریف هستند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.