تفتیان: در دوومیدانی عقب هستیم/ باید به حدادی کمک شود

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، حسن تفتیان در حاشیه اردوی تیم ملی دوومیدانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در اولین اردوی فصل در کنار ملی‌پوشان حضور دارم. همیشه پوشیدن پیراهن تیم ملی باعث افتخارم بوده و خوشحالم که به این اردو دعوت شدم و با انگیزه و آمادگی کافی تمرینات را ادامه می‌دهم. این اردو بیشتر جنبه آماده‌سازی عمومی و انجام تمرینات عمومی را دارد. ان‌شاءالله با توجه به نزدیک شدن به فصل مسابقات، بتوانیم اردوهای متمرکزتر و با کیفیت بهتر و با رویکرد رشته‌ای ورزشکاران داشته باشیم.

وی افزود: همان‌طور که می‌دانید، دوومیدانی 24 ماده است و این گستردگی هم به لحاظ مدیریت و هم به لحاظ رسیدگی کار را سخت می‌کند. ما یک ورزشکار پرتابی را داریم که شاید یک کیلومتر را هم ندود و از طرف دیگر ورزشکاران استقامتی را داریم که شاید در یک هفته نزدیک به 200 کیلومتر بدوند. این تفاوت و زیبایی کار در دوومیدانی است. از همین رو امکانات و ظرفیت‌های متفاوتی وجود دارد. باید به سمتی برویم که از همه ظرفیت دوومیدانی استفاده کنیم. همان‌طور که وزیر ورزش عنوان کرد که باید تمرکزمان را روی ورزش‌های پرمدال بگذاریم، حس می‌کنم با این وضع موجود کار برای فدراسیون سخت است. من حس می‌کنم کمیته المپیک و وزارت ورزش باید نگاه ویژه‌تری به دوومیدانی داشته باشند. ساختار بودجه‌ای ما بر حسب کسب مدال است و اگر بخواهیم همین ساختار را حفظ کنیم، در واقع یک کار سنتی را ادامه داده‌ایم و مانند گذشته مدال‌ها را در کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو مدال‌ها می‌گیریم. در المپیک در نهایت 6 فرنگی‌کار و 6 آزادکار اعزام می‌شوند اما می‌توانیم بیش از 100 نفر در دوومیدانی داشته باشیم که مدعی هم باشند. می‌دانم که این یک پروسه زمان‌بر است اما حس می‌کنم با توجه به توزیع مدال در المپیک و بازی‌های آسیایی، باید تغییر در بودجه داشته باشیم.

تفتیان ادامه داد: اگر این رویکرد را عوض کنیم، شک نکنید که ظرفیت دوومیدانی خیلی بیشتر از این چیزهاست. همان‌طور که می‌دانید، حدادی از جنس این خانواده است و کاملاً با فضا و ساختار و راه موفقیت در دوومیدانی آشناست، اما باید به او کمک شود. ما در دوومیدانی عقب هستیم و امیدوارم این حمایت‌ها انجام شود و روزی را شاهد باشیم که حدادی قول داده 10 مدال در بازی‌های آسیایی بگیریم، البته که به نظرم این بچه‌ها این پتانسیل را دارند که حتی 10 مدال در المپیک بگیرند.

تفتیان درخصوص ادامه همکاری با مربی جامائیکایی گفت: این اولین اردوی ما است و بیشتر جنبه آماده‌سازی دارد. با توجه به برنامه ورزشکاران و آن سطح رکوردها و اولویتی که برای کسب مدال دارند، امیدوارم فدراسیون برنامه و نگاه ویژه‌تری در اردوهای بعدی داشته باشد. به واسطه به اینکه اولین مسابقه هدفم حضور در مسابقات قهرمانی داخل سالن جهان داخل سالن است، امیدوارم با توجه به درخواستم، فدراسیون برای تعیین تکلیف وضعیت مربی و اردوهای پیش رو تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.