چمنیان: با ایمان قلبی جنگیدیم و صعود کردیم

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، عباس چمنیان درباره صعود تیم فوتبال نوجوانان ایران به مرحله نهایی جام ملت‌های زیر 17 سال آسیا اظهار داشت: در ابتدا باید صعود فوق العاده ارزشمند و سرنوشت‌ساز برای بچه‌های با استعداد ایرانی را به ملت عزیزمان تبریک بگوییم. مردم ایران در طول این رقابت سخت و فشرده، واقعا با دعا و انرژی مثبت خود به ما روحیه دادند.

وی افزود: در طول 7 روز با تیم‌های فوق‌العاده خوب آسیایی بازی کرده و بچه‌های ما شایستگی خودشان را نشان دادند. در طول این 3 ماه، مجموعه کادر تیم ملی کار شبانه‌روزی با حمایت‌های فدراسیون انجام داد. خدا را شکر تلاش‌های ما به ثمر نشست و لطفش شامل حال ما شد که توانستیم در این گروه سخت نتایج خیلی خوبی کسب کرده و 3 پیروزی در چهار دیدار به دست آوریم. از همان ابتدای کار با وجود تمام سختی‌ها و فرصت محدود با ایمان قلبی برای موفق شدن و صعود جنگیدیم.

سرمربی تیم نوجوانان ادامه داد: سوریه قهرمان غرب آسیا بود. اردن به عنوان میزبان مسابقات کیفیت بالایی داشت. هنگ کنگ با 2 پیروزی مقابل سوریه و اردن نشان داد که تیم فوق‌العاده خوب و منظمی است‌‌‌. روز آخر هم با ارائه یک بازی جوانمردانه مقابل سوریه، کیفیت فوق‌العاده خود را اثبات کرد‌. تنها شکست ما در این مرحله مقابل کره شمالی بود که از روزهای گذشته اعلام شد شرایط سنی عادی ندارد و دیدار نابرابری داشتیم. در واقع زورمان به این تیم نرسید.

چمنیان خاطرنشان کرد: کیفیت بازی، تلاش و جدیت بازیکنانم برای کسب سهمیه مسابقات نهایی آسیا واقعا ستودنی بود. برای آماده‌سازی این بازی‌ها، حتی لحظه‌ای را از دست ندادیم. باید یک بار دیگر این صعود را به مردم ایران، افرادی که دلسوز تیم بودند و دست به دعا برداشتند تبریک بگویم. امیدوارم این بچه‌ها در مسیر موفقیت و پیشرفت خود بتوانند نتایج شایسته‌ای برای کشور عزیزمان کسب کنند. 

وی ادامه داد: از همه افرادی که در این مدت در فدراسیون و مرکز ملی فوتبال کنار ما بودند، تشکر می‌کنم. اردوهای خوبی در شهر اردبیل و سیرجان برگزار کردیم. همین جا از مسئولان استان اردبیل‌، باشگاه گل‌گهر و سایر افرادی که به ما کمک کردند تا تیم بتواند مسیر سخت صعود را هموار کرده و به آنچه شایسته ایرانی‌هاست دست پیدا کند، از صمیم قلب تشکر و قدردانی می‌کنم. امیدواریم برای مسابقات نهایی قهرمانی آسیا که انتخابی جام جهانی است نیز خیلی بیشتر و بهتر آماده شویم تا بتوانیم تیمی شایسته نام ایران بسازیم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان درباره برنامه‌های پیش‌ روی این تیم، تاکید کرد: قطعا نیاز به برنامه‌ریزی بیشتر و بهتر داریم. مسابقات جام ملت‌های آسیا خیلی سخت‌تر و فشرده‌تر است و تیم باید خیلی بیشتر آماده شود. طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با دبیرکل و سایر مسئولان فدراسیون داشتیم، قرار شد بلافاصله در اولین فرصت اردوهای خود را شروع کنیم تا بتوانیم هرچه‌ سریع‌تر تیم را به آمادگی بیشتری برسانیم.

چمنیان ادامه داد: یکی از نیازهای انکارناپذیر تیم، دیدارهای تدارکاتی بیشتر است‌. قطعا اگر فرصت بیشتری برای بازی‌های دوستانه بیشتر قبل از مرحله مقدماتی داشتیم کیفیت بچه‌ها خیلی بالاتر می‌رفت. با این وجود با حمایت‌هایی که ریاست محترم، دبیرکل محترم و دپارتمان محترم جوانان و سایر ارکان فدراسیون از تیم دارند، دلگرمی‌ ما بیشتر می‌شود. قول داده‌اند تا مسابقات نهایی که فروردین سال آینده برگزار می‌شود، تدارک تیم بیشتر باشد و در اردوهای باکیفیت‌تر و تورنمنت‌های بیشتری شرکت کنیم تا بچه‌ها با کسب تجربه، هماهنگ‌تر شوند.

وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه همچنان مسیر جذب بازیکنان با استعداد کشور ادامه دارد و درب تیم ملی به روی همه بازیکنان باز است. قطعا نفراتی که در استعدادیابی و تست‌های مختلف دیده شدند در صورت فراهم شدن شرایط، بار دیگر به تیم ملی دعوت خواهند شد.

سرمربی تیم ملی نوجوانان عنوان کرد: از همین جا اعلام می‌کنم از پیشنهاد و نقطه نظر مربیان دلسوز پایه که به بهبود کار تیم ما کمک کند، با روی باز استقبال خواهم کرد. امیدوارم صحبت‌های این عزیزان را بشنویم و از راهنمایی‌هایشان استفاده کنیم زیرا تیم ملی متعلق به همه مردم ایران و بار اصلی زحمات بر دوش مربیانی است که در هر گوشه مملکت بازیکن کشف کرده و او را پرورش می‌‌دهند تا در اختیار تیم ملی قرار بگیرد. امیدوارم بتوانیم در ادامه مسیر موفق باشیم و با کسب سهمیه جام جهانی یک بار دیگر برای کشورمان افتخارآفرینی کنیم.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.