شطرنج در محاق!

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، فدراسیون شطرنج یکی از فدراسیون‌هایی است که در دو سال اخیر شرایط خوبی نداشته و این موضوع به دلیل عدم وجود رئیس بوده است.

خرداد 1402 بود که حسن تامینی پس از حاشیه‌ها و مشکلات زیادی که با آنها دست به گریبان بود، از ریاست این فدراسیون استعفا و وزارت ورزش نیز بلافاصله شهرام عظیمی را به عنوان سرپرست انتخاب کرد. با پایان دوره 6 ماهه حضور عظیمی، او جای خود را به شادی پریدر داد و همزمان با این انتصاب، ثبت‌نام نامزدهای ریاست نیز به تعویق افتاد.

ثبت‌نام از نامزدها با بیش از 3 ماه تاخیر و در فروردین 1403 انجام شد و 15 نفر نام نویسی کردند تا فدراسیون شطرنج یک گام دیگر به برگزاری انتخابات نزدیک شود. در ادامه و در شرایطی که دو بار زمان برگزاری مجمع انتخاباتی در تاریخ‌های 19 تیر و 24 مرداد اعلام شده بود، این مجمع در هر دو تاریخ اعلام شده برگزار نشد تا همه چیز روی روال سرپرستی باقی بماند. در نهایت محمودرضا امیاری روی 21 مهر ماه به عنوان سرپرست جدید معرفی شد تا فدراسیون شطرنج در داشتن سرپرست هت‌تریک کند.

همه این تغییرات و تحولات در بیش از 500 روز اخیر و پس از استعفای حسن تأمینی در حالی رقم خورده که هنوز مشخص نیست انتخابات شطرنج در چه زمانی برگزار می‌شود. این در حالی است که تأیید صلاحیت نهایی نامزدهای ریاست روز 27 تیر ماه اعلام شد، اما پس از آن هیچ خبری از تاریخ برگزاری به میان نیامد.

در ماه‌های اخیر سید محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، چندین بار درباره برگزاری انتخابات فدراسیون شطرنج صحبت کرده است. او روز 29 مرداد و در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون تیروکمان گفته بود: «احساس کردیم تاریخ انتخابات شطرنج را تمدید کنیم و نهایتا با حضور آقای وزیر تاریخ جدید را اعلام کنیم.»

اسبقیان همچنین روز 7 مهر در مجمع سالیانه فدراسیون قایقرانی گفته بود: «باید سرپرستی‌ها را تمام کنیم. زمانی که ما به وزارت ورزش آمدیم 18 فدراسیون سرپرست داشت و اصلا خوب نبود و برنامه‌ریزی کردیم انتخابات فدراسیون ها برگزار شود. برای شطرنج می‌خواستیم انتخابات را برگزار کنیم اما گفتیم صبر کنیم شاید آقای دنیامالی ملاحظاتی دارد.»

یکی از آخرین اظهارنظرها به حاشیه مجمع فدراسیون جانبازان و توان‌یابان در روز 17 مهر باز می‌گردد که معاون وزیر گفته بود: «ظرف یکی دو روز آینده در مورد این فدراسیون تصمیم می‌گیریم. ابتدا باید سرپرستی برای این فدراسیون تعیین شود تا در مورد انتخابات این فدراسیون به تاریخ دقیقی برسیم.»

آنچه از این صحبت‌ها پیداست، این است که وزارت ورزش هنوز به جمع‌بندی درخصوص فدراسیون شطرنج نرسیده است. الان دیگر بهانه‌ای برای برگزاری انتخابات وجود ندارد، اما هیچ زمانی برای آن مشخص نمی‌شود و معلوم نیست که وزارت ورزش چه برنامه‌ای در سر دارد.

نکته مهم این است که تیم شطرنج ایران سال قبل قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو شد و یک افتخار بزرگ را رقم زد، اما این طلای ارزشمند نیز مسئولان ورزش را مجاب نکرده تا چاره‌ای برای فدراسیون بیندیشند و آن را از بلاتکلیفی خارج کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم
برچسب ها :

شطرنج

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.