افزایش مبادلات تجاری با کردستان عراق تا یک میلیارد دلار هدف‌گذاری شد

خبرآنی/خوزستان استاندار خوزستان گفت: در خصوص مبادلات تجاری رسیدن به رقم یک میلیارد دلار با اقلیم کردستان عراق هدف‌گذاری شده است.

سید محمدرضا موالی زاده امروز ۶ آبان ماه در پایان نشست با هیئت تجاری از اقلیم کردستان با اشاره به اینکه این هیئت بازرگانی روابط خوبی با اتاق بازرگانی‌ اهواز دارد و بناست سفرها و بازدیدهایی در سطح استان داشته باشند، اظهار کرد: همزمانی این سفر با حمله خام‌اندیشانه و متوهمانه رژیم صهیونیستی که گمان می‌کرد می‌تواند امنیت و آرامش کشور را مختل کند نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی و امنیت و ثبات کشور و حرکت در مسیر توسعه روابط ذیل رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت خدمتگزار است.

وی افزود: در جلسه امروز اشاره داشتم که در سفری که رییس‌جمهور محترم به اقلیم کردستان عراق داشت با زبان شیرین کردی سخن گفت و در نجف و کربلا و دیگر نقاط عراق مورد استقبال عمومی زیادی قرار گرفت که نشان‌دهنده این است که ما روابط دیرپا و عمیقی با عراق و اقلیم کردستان این کشور داریم.

موالی زاده ادامه داد: این اشتراکات فرهنگی می‌تواند بستر خوبی برای توسعه روابط در بخش‌های بازرگانی و اقتصادی فراهم کند چرا که خوزستان قطب رشد و توسعه و دارای پتانسیل‌های عظیمی است.

به گزارش خبرآنی به نقل از استانداری خوزستان، استاندار خوزستان اظهار کرد: در خصوص مبادلات تجاری رسیدن به رقم یک میلیارد دلار با اقلیم کردستان عراق هدف‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه صادرات محصولات زراعی و باغی توانمندی قابل توجهی در استان داریم. به طوریکه در خوزستان ۱۳۸ نوع محصول کشاورزی تولید می‌شود که رقم قابل ملاحظه‌ای است. در شیلات نیز امکان صادرات ماهیان گرمابی به کردستان عراق را داریم.

استاندار خوزستان افزود: در بخش گردشگری بویژه گردشگری سلامت و همچنین در بخش صنعت نیز در حوزه صنایع نفت و پتروشیمی زمینه همکاری مشترک وجود دارد.

موالی زاده بیان کرد: برقراری خط پروازی مستقیم بین خوزستان و اقلیم کردستان عراق و تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نیز از جمله پیشنهاداتی است که پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.