96 میلیارد دلار فرصت از دست رفته انرژی در ایران

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی، مجید عمیدپور، رئیس پژوهشگاه نیرو در حاشیه بیست‌و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی برق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 1000 شرکت دانش بنیان در بخش آب و برق در ایران فعال هستند که پژوهشگاه نیرو برنامه حمایت پلتفرمی از این شرکت‌ها را دارد.

وی افزود: با همکاری دانشگاه‌های کشور، شرکت‌های دانش بنیان آب و برق در پارک‌های علم و فناوری مستقر می‌شوند.

عمیدپور با بیان اینکه "سالانه 35 تا 40 میلیارد دلار یارانه انرژی در ایران پرداخت می‌شود که موجب شده بخش‌های مختلف انگیزه‌ای برای افزایش بهره‌وری نداشته باشند"، گفت: در سال 1402 بر اساس محاسباتی که انجام دادیم، 96.2 میلیارد دلار فرصت از دست رفته انرژی در ایران بوده است که به خاطر ساختار ناتنظیم و اقتصاد معیوب انرژی کشور است‌.

وی ادامه داد: سندی را در پژوهشگاه نیرو در دست مطالعه داریم که وضعیت صنعت برق را برای چشم‌انداز 1420 مشخص کنیم، این کار با همکاری توانیر در حال انجام است و بررسی چگونگی غلبه بر ناترازی برق در دستور کار است.

رئیس پژوهشگاه نیرو تصریح کرد: با تمامی مراکز پژوهشی کشور بر روی ناترازی انرژی در حال کار و همکاری هستیم، از جمله با مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، با موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی و دانشگاه‌های کشور در تعال و ارتباط هستیم.

وی افزود: اعتبارات پژوهشی وزارت نیرو باید 10 برابر میزان فعلی شود تا بحث پژوهش در وزارت نیرو جان تازه‌ای بگیرد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.