وزیر نیرو: مصارف برق بالای الگو با قیمت آزاد محاسبه می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خبرآنی،  عباس علی آبادی، وزیر نیرو در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق و در نشستی صمیمی با نمایندگان تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی صنعت برق اظهار داشت: سوابق تاریخی نشان می‌دهد بسیاری از مشکلات و چالش‌های صنعت برق ایران توسط بخش خصوصی حل شده است و در شرایط کنونی نیز که این صنعت با مشکل ناترازی مواجه است، همراهی و کمک بخش خصوصی در کنترل و کاهش ناترازی نقش بسزایی خواهد داشت.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه صنعت برق ایران یک صنعت پرافتخار و پیشرو در جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی برق که با حضور بسیاری از شرکت‌های نوآور، دانش بنیان و توانمند صنعت برق در حال برگزاری است، بخشی از توانمندی‌ها و دستاورد‌های این صنعت بزرگ به ویژه در بخش خصوصی را به نمایش گذاشته است.

وی با ابراز رضایت از برگزاری نشست‌های تخصصی با فعالان بخش خصوصی و تأثیر مثبت آن بر اصلاح روند‌ها خاطرنشان کرد: جلسات تخصصی با فعالان بخش خصوصی به صورت هفتگی برگزار می‌شود و خروجی این جلسات نیز با هدف رفع ایراد‌های موجود و بهتر کردن شرایط برای فعالیت بخش خصوصی در صنعت برق به صورت جدی تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

علی آبادی با تأکید بر لزوم تعامل و همکاری بخش خصوصی با وزارت نیرو برای حل مشکل ناترازی در صنعت برق ادامه داد: وزارت نیرو پشتیبان و حامی بخش خصوصی است و با این بخش در مسیر حل مشکلات صنعت برق به ویژه مشکل ناترازی رقابت نمی‌کند.

وی در ادامه بر لزوم گفت‌و‌گو با مردم و فرهنگ‌سازی در خصوصی مصرف صحیح انرژی تاکید کرد و افزود: به واسطه پدیده تغییر اقلیم و شکل‌گیری زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های بسیار گرم، تأمین انرژی و سوخت کافی در کشور با مشکلات فراوانی رو به رو است که این موضوع علاوه بر لزوم مشارکت عمومی در حوزه صرفه‌جویی نیازمند کاهش شدت مصرف انرژی و بهینه‌سازی مصرف انرژی است.

علی آبادی در همین رابطه اظهار داشت: با وجود اینکه در هفته آغازین ماه آبان قرار داریم، در برخی نقاط کشور بارش یک متری برف را شاهد هستیم که پیش از این سابقه نداشته است و بیانگر این است که به لحاظ اقلیمی با شرایط جدید و دشواری رو به رو هستیم.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز عملیات اجرایی 14 مگاپروژه توسط وزارت نیرو برای عبور موفق از اوج بار سال 1404 اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو برای عبور موفق از اوج بار سال آینده 14 مگاپروژه را در دستور کار قرار داده است که شامل اقدامات گسترده‌ای مانند افزایش بازدهی و تعمیرات دوره‌ای نیروگاه‌ها، احداث نیروگاه‌های جدید، نصب کنتور‌های هوشمند، اصلاح و نوسازی شبکه برق سراسری می‌شود و در اجرای کامل این پروژه‌ها به کمک بخش خصوصی نیاز است.

وی مدیریت و بهینه‌سازی مصرف برق را یکی از اصلی‌ترین راهکار‌های موجود برای حل مشکل ناترازی برق کشور دانست و در همین رابطه افزود: شدت مصرف انرژی در ایران بسیار بالاست و علاوه بر آن بخش محدودی از مشترکان به واسطه مصارف بسیار بالاتر خود نسبت به الگو ناترازی برق را تشدید می‌کنند که باید در دو حوزه اقدامات اصلاحی ویژه‌ای صورت بگیرد.

علی آبادی با تأکید بر اینکه وزارت نیرو بر اساس قانون تنها به مصارف برق تا سطح الگو یارانه پرداخت خواهد کرد، اظهار داشت: آن دسته از مشترکانی که مصارف بالایی دارند، یا باید با اقدامات مدیریتی مصرف برق خود را به سطح الگو نزدیک کنند و یا برق مازاد خود را از طریق روش‌های جایگزین ماننده ذخیره ساز، مولد‌های خورشیدی و بورس انرژی تأمین کنند.

انتهای پیام/


 

منبع : تسنیم
برچسب ها :

مصارف بالای محاسبه

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.