اهداکنندگان خون واکسن هپاتیت دریافت می‌کنند

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری خبرآنی، سید محمدرضا قاسمی، سرپرست دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان با اشاره به آغاز واکسیناسیون اهداکنندگان خون علیه هپاتیت B اظهار کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انتقال خون، اهداکنندگان متولد پیش از سال 1368 با هدف  ریشه کنی هپاتیت B در کشور واکسینه می‌شوند.

وی افزود: براساس بیانیه سازمان جهانی بهداشت، دولت‌ها و مردم می‌بایست برای پیشگیری، تشخیص و درمان هپاتیت‌های ویروسی کوشا باشند تا ریشه کنی (zero risk)  هپاتیت در سال 2030 میلادی محقق شود.

سرپرست دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: طی این طرح افراد متولد پیش از 1368 که سابقه اهدای خون داشته‌اند و تاکنون واکسن دریافت نکرده اند، می‌توانند با مراجعه به مراکز اهدای خون معرفی نامه دریافت و به مراکز واکسیناسیون مربوط، مراجعه کنند. 

به گفته وی، این طرح برای بار اول بین سالهای 1397 تا 1398 اجرا شد و طبق اعلام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار، تعداد 201 هزار و 474 مرد و 47 هزار و 785 زن در این طرح واکسینه شدند. واکسن هپاتیت در سه نوبت طبق برنامه زمانی اعلام شده باید به شخص تزریق شود و بعد از دریافت دوز سوم واکسن مصونیت در مقابل این بیماری صورت می‌گیرد.

 انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.