هنوز به نیم‌فصل نرسیده احوال زمین شهر قدس نامساعد شد!

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری خبرآنی، در فصل بیست‌وچهارم لیگ برتر بازسازی ورزشگاه‌های فوتبال کشور براساس الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شد. بعد از شروع فرایند بازسازی ورزشگاه آزادی، ورزشگاه شهر قدس به چرخه بازی‌های لیگ برتر اضافه شد. در پی این موضوع استقلال و پرسپولیس مطابق با نسخه «کاچی به از هیچی»، بازی‌های خود را به ورزشگاه شهر قدس منتقل کردند، در حالی که کیفیت چمن این ورزشگاه خیلی خوشایند نیست و از سوی دیگر یک سوم مسابقات لیگ برتر طی نشده است.

در همین راستا خبرنگار خبرآنی در جستجوی دلایل فنی این موضوع رفت. بررسی‌ها حاکی از آن است که چمن ورزشگاه دچار بیماری قارچی شده است که البته با شروع فصل سرما کمی این مشکل کاهش پیدا می‌کند، اما اصلی‌ترین موضوع ماندن آب داخل زمین است که باعث ایجاد لجن در آن می‌شود. در واقع سیستم آبیاری ورزشگاه شهر قدس دچار مشکل است و بعد از هر آبیاری با آب‌ماندگی مواجه می‌شود.

یکی از کارشناسان چمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنی، اظهار داشت: تاکنون حدود 50 یا 60 میلیارد برای بازسازی ورزشگاه شهر قدس هزینه شده، اما هنوز چمن این ورزشگاه دچار مشکل است. به نظر من زه‌کشی زمین چمن ورزشگاه شهدای شهر قدس دچار مشکل است. من از نهادهای نظارتی خواهش می‌کنم به این موضوع رسیدگی کنند که چرا با وجود صرف هزینه‌های میلیاردی چمن چنین مشکلی دارد.

وی در مورد نحوه تحویل گرفتن ورزشگاه نیز تصریح کرد: براساس قانون چمن ورزشگاه بعد از آماده‌سازی باید توسط شرکت‌های همکار فیفا و بازرسان آنها مورد تأیید قرار بگیرد. از نظر ارتفاع، کیفیت، نداشتن کچلی یا قارچ و ... اما در ایران معمولاً دو بازی بعد از جای‌گذاری چمن با پیمانکار تسویه می‌شود و قرارداد تعمیر و نگهداری به همان شرکت پیمانکار واگذار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.