خدمات‌رسانی 9600 دستگاه ماشین‌آلات در راهداری زمستانی

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی، غلامعباس بهرامی‌نیا با بیان این‌که 1405 گردنه برف‌گیر به طول 13 هزار و 520 کیلومتر در راه‌های بین‌شهری کشور وجود دارد، اظهار کرد: 900 دستگاه دوربین نظارت تصویری برای پوشش تصاویر جاده‌ای در گردنه‌های برف‌گیر کشور نصب شده است که آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها را به مرکز مدیریت راه‌های کشور ارسال می‌کنند.

بهرامی‌نیا افزود: از 231 هزار کیلومتر کل راه‌های کشور، 34 هزار و 633 کیلومتر راه شریانی است که بیشترین آمار تردد مسافر و بار را دارد، در هر 25 کیلومتر راه شریانی یک دستگاه نمک‌پاش مکانیکی برای انجام عملیات راهداری وجود دارد.

وی با اشاره به دپوی 600 هزار تن مخلوط ماسه و نمک در پایگاه‌های راهداری زمستانیف تصریح کرد: کیسه‌های نمک تهیه و در محورهای مواصلاتی مستعد یخبندان و برف‌گیر به‌ویژه در گردنه‌ها جانمایی شده‌اند.

وی افزود: پاکسازی دریواسیون دهانه پل‌ها، پاکسازی قنوها و ریزش‌برداری‌ها و لکه‌گیری قبل از شروع طرح راهداری زمستانی از جمله تمهیدات راهداری است که تا قبل از شروع طرح راهداری زمستانی در راه‌های بین‌شهری کشور در حال انجام است.

بهرامی‌نیا با اشاره به این‌که با صدور اطلاعیه، اخطارهای و هشدارهای هواشناسی، تمام نیروهای راهداری در وضعیت آماده‌باش قرار می‌گیرند، بیان کرد: آموزش به اپراتورها، سرپرستان و رؤسای ادارات شهرستان‌ها، تعمیر، بازسازی پایگاه‌های راهداری، تعیین محل استقرار اکیپ‌های راهداری، تعمیر و بازسازی ماشین‌آلات راهداری نیز قبل از شروع بارش‌ها توسط ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد: 12هزار نیروی راهدار با 9600 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک راهداری در جاده‌های بین‌شهری کشور آماده خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای هستند.

وی حضور و استقرار نیروها در پایگاه‌های راهداری، هماهنگی با عوامل امدادی به‌خصوص پلیس‌راه در زمان بارش‌ها و فعالیت گشت‌های راهداری و رصد و پایش راه‌های شریانی در حین بارش‌ها را دیگر اقدامات راهداری زمستانی دانست.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.